Kan ik twee versies van Linux, naast mn Windows 'dual-booten' ?

Ik heb nu Windows 7 & Ubuntu, maar wil ook daarnaast Kubuntu draaien. Ik vind Virtualbox niet fijn, dus wil 'm op een nieuwe partitie gaan draaien, maar wubi.exe geeft telkens aan 'U heeft al een versie van linux, welke u moet verwijderen om deze versie van Linux te kunnen installeren'.

Hoe kan ik Kubuntu naast bovenstaande installeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

het is wel een tijd geleden dat ik met ubuntu ed gewerkt heb maar
volgens mij hoeft dat niet ubunti en kubuntu hebben dezelfde kernell
het is meer een grafisch verschil
beide heb een een iets andere grafische shell meer niet
volgens mij kun je gewoon de shell van kubuntu of ubunti
downloaden via de update
en daarmee heb je gewoon 1 dualboot maar met 2 verschillende shells
capthavoc
12 jaar geleden
Maak een USB stick bootable!! Kun je zo veel naast elkaar draaien als je wilt, die dingen kosten geen bal meer en als je 1 OS wilt verwijderen zit je niet met het aanpassen van je boot config. Ook zou je 2 harde schijven kunnen installeren en in je BIOS de schijf waar je van op wilt starten een als eerste veranderen, zo zit je nooit meer met het gezeur van dual boot. Andere optie is een "live" boot cd, die werkt dan vanuit je geheugen ipv je hdd. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wubi wil al zeggen dat je Ubuntu in een virtuele doos hebt staan.
Deze zou ik dan eerst verwijderen en Ubuntu of Kubuntu installeren vanaf een CD/DVD/USB-stok en deze naast Win. zetten ipv. er in zoals je nu hebt.

Afhankelijk van de grootte van je HD kun je meerdere distributies naast elkaar zetten die je terug vindt in de GRUB.

Een Linux draaien puur vanaf een usb-stick of een live cd zou ik niet doen, werkt veel te traag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al sla je me dood. Het is niet verstandig. Maak een keuze. Het woord dual boot zegt genoeg: duo=twee dus je systeem kan slechts twee systemen (dus een naast Windows) aan. Als je een van de twee op een andere partitie zet is er een kans, maar dat is heel technisch en bijna niet uit te leggen. Nogmaals: Ik zou het niet doen.