Mijn taakbalk in windows vista is teruggezet naar de oudste versie en ik kan het niet veranderen via eigenschappen. Hoe zet ik het terug?

Er stond ineens een programma op mijn laptop, ik weet de naam niet meer, en in dat programma stond dat het mijn laptop sneller zou maken. Ik heb het aangezet. Toen plotseling mijn taakbalk veranderde heb ik het direct uitgezet. Toch is mijn taakbalk niet terugverandert en kan ik dat met mijn kennis van computers niet zelfstandig. Normaalgesproken ga ik naar taakbalk eigenschappen en zou je het daar terug kunnen zetten, maar er staat dat de taakbalk van Windows Vista al geactiveerd is. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Programma's die beloven je PC sneller te maken richten meestal meer kwaad dan goed aan. Ook komt er vaak veel extra programma ellende mee die de zaak alleen maar vertragen.
Ik vermoed dat dit programma alle grafische toeters en bellen van Windows uit heeft geschakeld waardoor o.a. de taakbalk een verouderd uiterlijk krijgt.
Probeer het volgende eens:
Met rechts klikken op "deze computer">>eigenschappen>>geavanceerde systeem instellingen>>prestaties>>instellingen. Waarschijnlijk is hier "beste prestaties aangevinkt. Wijzig dit in automatisch selecteren of aangepast. Je kan dan zelf kiezen welke effecten je wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar Start > Configuratiescherm > Persoonlijke instellingen en klik op Thema. In het venster (zie afbeelding) staat bij jou waarschijnlijk Windows klassiek. Dat moet je veranderen in Windows Vista of Mijn huidige thema. Daarna wel even op Toepassen en OK klikken.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Raar probleem. Ga even naar Start, plak in het zoekvenster C:\Windows\Resources\Themes en klik op Enter. Vervolgens even dubbelklikken op aero.theme. Dan lukt het als het goed is weer. Als het niet werkt, dan ga je opnieuw naar Start, typt in het zoekvenster SERVICES en klikt op Enter. Je scrolt net zo lang naar beneden tot je bij Themes komt. Met 1 muisklik markeer je de Themes-regel en vervolgens klik je linksboven op "De service opnieuw starten". Dan zou het weer goed moeten zijn.
(Denk vooral niet dat ik er zoveel van af weet; ik vond de info hier: http://www.howtogeek.com/forum/topic/windows-vista-is-missing-from-my-themes-list. Dus geef mij de schuld niet als het mislukt...).
Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
PS Je hoeft niet bang te zijn dat het misgaat, want ik heb het op mijn eigen pc (met Vista) even uitgeprobeerd...