Maakt het uit al je een FAT32 externe hard disk koopt voor Winows?

Ik gebruik nu windows Xp en soms Windows 7. Ik heb ook een externe hard disk van 1 TB, maar die is vol dus ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe hard disk. Er is vanaf morgen een aanbieding een hard disk van 1,5 TB, maar die gebruikt FAT32. Mijn huidige hard disk gebruikt NTFS. Is dit erg? Kan ik dan bestanden uitwisselen tussen mij twee hard disks en kan windows goed omgaan met FAT32?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt prima een FAT32 schijf kopen, dat is dezelfde bestandsindeling als een USB stick.
Het enige nadeel van deze bestandsindeling is dat zeer grote bestanden (ik dacht groter dan 2 GB) niet op de schijf gezet kunnen worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook simpel de FAT32 schijf overzetten naar NTFS

- Klik op start -> uitvoeren
- typ 'cmd' en druk op enter
- typ hierin 'convert x: /fs:ntfs' en druk op enter (x vervang je door de letter van je externe harde schijf)
- nu krijg je een melding of je zeker weet dat je dit wilt doen, typ 'y' en enter.

Na een tijdje wachten is je harde schijf omgezet naar NTFS.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
4 GB, dat was het :) Er zijn geen nadelen aan dit overzetten, er is alleen een kleine kans dat de data die er op staat verloren gaat bij het overzetten. Maar als je gelijk na aankoop de omzetting doet, is er niks aan de hand.

Andere antwoorden (2)

Aangezien je toch een LEGE schijf gaat kopen zou ik gewoon even de schijf formateren en dan als bestandsindeling NTFS kiezen. Dat is de veel logischere stap.

Rechtermuisklik op de schijf in verkenner>formatteren>(bestandsindeling) NTFS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De FAT 32 indeling heb je wel nodig als je er films op wil zetten die via je tv afgespeeld worden, voor alleen PC toepassing doen wat al gezegd is; eerst even formatteren als NTSF