Het besturings systeem op je comp. kun je daarvan een image/copy maken zodat als je virus hebt zo weer terug kunt zetten ik heb geen windows dvd ?

windows7, image van hard shijf

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kan met clonezilla een kloon maken en dit op een ander medium bewaren. In geval van "nood" kan je deze weer terugzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je weet dat je virus vrij bent, waarom maak je dan niet gewoon een herstelpunt ?
Mocht het fout gaan dan kan je deze altijd terugplaatsen.

Je kan via windows 7 ook heel makkelijk een backup maken, en deze op bv een externe harde schijf of DVD/CD zetten.
Hier staat een uitleg :
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows7/products/features/backup-and-restore

of hier :
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7backupmaken.htm

Maar zorg er voor dat je zeker weet dat je virus vrij bent !!
Anders zet je de virus ook weer terug, en dat is niet de bedoeling :)

Succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik adviseer dat zeker om te doen , het is met ieder operating system mogelijk , Na een schone installatie , met drivers en meest gebruikte software met updates
een image maken , met een extern bootable programma .
Ik zelf gebruik powersuite.
Als ik problemen heb (niet alleen virussen) kan ik zonder er bij te blijven mijn systeem terug brengen naar de staat hoe het was toen ik de image maakte (in vier a vijf uur)
Alleen effe je nieuwe data (foto's - mail e.d.) eerst effe op een andere partitie zetten.

Doe je dit niet moet je in het ergste geval je PC eerst de data op een andere partitie zetten , dan formateren en opnieuw installeren , misschien extra drivers bijzetten , updaten etc etc , dan ben je veel langer bezig en moet je continue er bij blijven om antwoorden te geven te installeren etc etc.

Het moet wel een image zijn , GEEN copy , dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen windows dvd heb gekregen bij je systeem
zit er vast een recovery partitie op je pc ?
Dat is al een image op een aparte partitie.
Als je dat hebt
is er ook het recovery backup programma waarmee je de backup moet kunnen maken, erg belangrijk dat je die maakt.

Deze brandt een reserve dvd set van je systeem
als je pc zeg maar van een bepaald merk is zou er een speciaal programma zijn.
stel je hebt een acer dan zou het zoiets heten als acer recovery backup ?
zie onder programma of je daar een parte programma groep van hebt van je merk pc

of je kan opstarten vanaf de recoverypartitie met een speciale toetsencombi tijdens het opstarten
dat verschilt per merk pc
en daar zit meestal ook wel de mogelijkheid die backup set te branden

Let wel: dit geld meestal alleen voor een systeem die je officieel hebt gekocht in een normale winkel
zelfbouw systemen hebben dit meestal niet ?
je kan dan beter toch een windows dvd kopen
je pc heeft hoop ik wel een sticker van je windows versie
dan zou het niet uitmaken of je een losse dvd gebruikt
zolang hij maar van de zelfde versie windows is
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is het m nu juist het is een zelfbouw en of er dan nog een andere optie is weet5 ik niet.
capthavoc
11 jaar geleden
Als je er nu een windows versie op hebt
heb je dan wel een sticker met serienr erop ?