Adrian Kingsley-Hughes van de Amerikaanse ZDNet maakte 23 prestatietests gebaseerd op realworldtaken en keek of Windows 7, Windows Vista of Windows XP ze het snelste voltooide.

De resultaten waren uiterst verrassend. Waar normaal bètasoftware langzaam scoort, bleek dat Windows 7 build 6.1.7000.0.081212-1400 sneller was dan Windows XP SP3 en Windows Vista SP1. Om de test zo representatief mogelijk te maken werden twee verschillende machines gebruikt.

Lees alles bij de bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben ermee aan het spelen, het ziet er gelikt uit, heeft de trucjes van vista maar is vriendelijker, maar nu alle andere programma's nog genoegen nemen met XP zou ik het niet aanschaffen, XP is nog steeds OK
Als W7 al sneller is is het mij niet opgevallen, alle schoon geïnstallateerde pc's draaien soepel en dat doet W7 ook.

Als er straks programma's zijn die je wilt draaien en die doen het niet op XP dan heb je reden om W7 aan te schaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Is windows 7 sneller dan windows xp ?"

Ligt vooral aan hoe snel je computer uit zichzelf is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is niet handig. Een computer draait het best met een ms windows welk actueel was tijdens aankoop van de computer. Mijn inziens is vista in het water gevallen doordat vele xp systemen opgewaardeerd werden naar vista besturing zonder de "nodige" hardware in huis te hebben.
Mijn motto is: Een modern raam is geschikt voor een modern huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik zou dat niet doen. Het voegt weinig toe eb ik heb al op meerdere plaatsen gelezen dat als je van XP upgrade, dat je dan al jouw programma's opnieuw moet installeren. Algemene conclusie is: niet de moeite waarde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna, je kunt XP niet upgraden naar Windows 7, Vista (business?) wel. Een verse installatie is altijd beter dan een upgrade.
na 2 jaar tevreden gebruik van XP, ben ik nu sinds anderhalve maand zeer tevreden over Windows 7. Ik zou niet meer terug willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je oude XP machine en al dan niet met het herinstalleren van jouw programma's ?
Het ligt eraan wat je doet en wat voor pc/laptop je hebt.
Als je een processor hebt van minder dan 1,5 Ghz en minder dan 2 GB geheugen dan raad ik af om te upgraden. Het kan wel werken, maar niet optimaal

Tweakers.net had vandaag overigens de final test laten zien.
Interessant als je globaal wilt weten wat de verschillen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of Windows7 sneller is.... wellicht voor de een of andere applicatie. Echter niet alle applicaties draaien op W7, maar dat zal niet lang duren. XP is prima, maar W7 zal snel een groot deel van XP overnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ZDNet heeft hier ook een mooie test over gedaan. Vergelijk tussen Windows 7, Vista en XP met verschillende tests.

Kort antwoord op jouw vraag: Ja, Win7 is sneller dan XP.

http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3236&page=2&tag=col1;post-3236
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bekijk wel even hoe snel je computer is. Als windows 7 groter is dan Windows Xp, dan gaat dan langzamer.