kan iemand mij helpen met het vastlopen van beeld en mijn computer (random) in games?

Soms lopen spellen oppeens vast op mijn computer. Je hoort dan gekraak en het gaat langzamerhand laggen(stotteren). Ook hoor je gekraak komen uit de boxen. En als ik dan verder speel valt oppeens mijn computer uit in een bluescreen met een geheugendump error. Weet er misschien iemand hoe het komt??? Heb de nieuwste ATI drivers geinstalleerd maar verandert niets.

mijn pc specs:
i7 920
ati hd 5750 vapor x 1 gig
6 gig ram
ssd kingston 64 gig
samsung spinpoint 500 gig

Toegevoegd na 35 seconden:
Vooral opvallend is het geluid wat je kunt horen in het filmpje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik wil u graag helpen maar ik moet een volledig overzicht van de specificaties zoals dit AMD FX-4100 QUAD CORE 4 x 3.6GHz , 250GB WD harde schijf, 24 x Sony DVD multi brander, 4GB DDR3 geheugen, Asrock merk moederbord met DVI & VGA, ATI HD 3000 grafische kaart, "Codegen" behuizing met een 460 watt voeding

of het merk en product nummer van de pc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou eens je geheugen kunnen testen. Memtest is een klein en gratis proggie. Je zal stap voor stap naar de oorzaak moeten zoeken. Het geheugen wil wel vaak een bsod opleveren, dus memtest draaien is een goede optie. Laat het een ruime tijd draaien. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak is zeer waarschijnlijk hardware-matig....deze combinatie (en de volgorde) doet vermoedden dat een bepaalde sensor een overschrijding van een bepaalde waarde (voltage of temperatuur) detecteert en er vervolgens voor kiest om de stroomtoevoer naar een of ander component te onderbreken.

Het kan ook duiden op een slechte voeding en (minder waarschijnlijk) misschien kortsluiting.