Gezien je recente vragen zitten we een 'thuisproefwerk' te maken voor je, ofzo? Succes, ik hoop dat je een goed punt krijgt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie momenteel het meeste gebeuren in toegangs- en databeveiliging van mobiele apparaten (Blackberry, portables, etc).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ontwikkelinng van een IT-infrastructuur is bij elke organisatie anders.
voorbeeld van ontwikkelingen:
vernieuwingen in informatiesystemen, uitbreidingen en nieuwe informatiesystemen. Uitbreiding en vernieuwingen van netwerken enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat verschilt natuurlijk per organisatie. Iedere organisatie heeft zo z'n eigen IT-behoeftes.

Wat ik op mijn eigen werk momenteel zie is consolidatie (meerdere diensten draaien op een enkel systeem) en virtualizatie (fysieke systemen opdelen in meerdere logische systemen).

Verder zijn we momenteel door de kredietcrisis ook erg veel bezig met kostenbesparing. Momenteel zijn we bezig met het afvoeren van legacy apparatuur met dure contracten en het bouwen van "groene" datacenters.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tik in Google "Cloud Computing" in en je weet genoeg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
SOA implementatie is in ieder geval een heel belangrijke ontwikkeling omdat het verschillende systemen in staat stelt met elkaar gegevens uit te wisselen.

Ook wanneer de servers e.d. op verschillende locaties ergens in de wereld staan, bijvoorbeeld multinationals met kantoren over de hele wereld, kan er informatie worden uitgewisseld.

Verder wordt SOA vaak toegepast wanneer bedrijven met elkaar fuseren. Verschillende systemen die vaak verschillende "talen" spreken kunnen dan toch met elkaar communiceren waardoor de technische integratie makkelijker kan zijn.