Leopard= 10.5
Snow leopard=10.6

Wiki:

In Mac OS X 10.6 zijn een aantal nieuwe technologieën toegepast. Het besturingsysteem (de client-versie) bevat weinig nieuwe functies. De update richt zich vooral op stabiliteit en bouwt voort op de functionaliteit van Leopard (10.5). Enkele innovaties zijn:

64-bit: Leopard ondersteunde 64-bits software al volledig. Snow Leopard ondersteunt 64-bits hardware nu volledig en RAM tot 16 terabyte[2]is mogelijk.

Mail, Adresboek en iCal: uitgebreid met ondersteuning voor Microsoft Exchange, net zoals in iPhone OS 2.0.

Finder: dit bestandsbeheerprogramma is al jaren gebouwd in Carbon, een programmeertaal die werd ontworpen om de transitie van Classic naar Mac OS X te vergemakkelijken. Deze taal is al verouderd en niet optimaal. De Finder van Snow Leopard is herschreven in de nieuwere programmeertaal Cocoa (ook gebruikt in de iPhone-programma's). Hierdoor is dit belangrijke programma van het besturingsysteem voorbereid voor de 64-bits-architectuur en het levert betere prestaties. Het OS op zichzelf presteert beter.

Grand Central Dispatch: Een verzameling technologieën die het gebruik van multicore-processoren optimaliseert.
OpenCL: een open programmeertaal en platform begonnen door Apple en ook ondersteund door andere bedrijven en organisaties, zou de ongebruikte (gigantische) rekenkracht van de GPU gebruiken voor normale CPU-berekeningen. Hierdoor worden de algemene prestaties (fors) vergroot.

QuickTime X: meer codecs en betere afspeelefficiëntie. Ook de interface is onder handen genomen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hier zie je een handig overzicht van de verschillende versies:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X#Versies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, Ik had het niet goed gelezen. Ik dacht het verschil tussen lion en snow leopard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag het ja, had ook de logischere vraag geweest nu is oud vs ouder.