Windows pagefile op een usb flashgeheugen zetten voor betere prestaties?

Of is de bandbreedte van USB 2.0 een beperkende factor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

De toegang tot je swapfile is via de harddisk vele malen sneller dan via de USB. Een harde schijf heeft elektronica aan bord om de boel te cachen en zorgt voor de afwikkeling van het schrijven op de schijf. Het meeste processorwerk voor een USB geheugen, gebeurt door de processor van de computer. Bij een USB harddisk ligt het verhaal weer ietsje anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of de hele pagefile op usb gezet kan worden dat is niet zo handig denk ik...

Maar het kan wel degelijk... De kop van de harde schijf verplaatst zich in 9 milliseconde... En in die tijd kan de computer miljarden berekeningen uitvoeren, dus daar ligt te tijdwinst... Want een usb-drive kent een veel kleiner accesstijd...
Dus het verbetert de overall performance van je pc wel degelijk...

Er zijn usb-sticks die heel snel zijn, bijna twee keer zo snel als de huidige... En usb-sticks zullen binnenkort gebruik maken van USB 3.0, dat is veel sneller ook...

En dan krijg je ook binnenkort de solid state drives, die zijn van het usb-materiaal gemaakt en die zijn ook veel sneller...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miljarden berekeningen in 9 miliseconden? Bij 3 GHz (per seconde) = 3MHz per miliseconde = hooguit 3 miljoen en geen miljarden. Bovendien kan een processor ook berekeningen uitvoeren, tijdens lees en schrijfoperaties van de harde schijf. Het grootste probleem ligt in de datatransfer, die is bij USB2.0 hooguit 400Mbit/s USB3.0 is wel veelbelovend, maar tot nu toe schijnen de harde schijven beter de veelvuldige schrijfbewerkingen te kunnen uithouden dan flash (solid state) geheugen.
Nee, dat is niet zo een goed idee inderdaad.
Maar Vista Readyboost helpt wel met snel flashgeheugen.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaat ook voor XP (laptops waar bv maar 1 GB geheugen in past kan men zo nog handig uitbreiden).