1024 x 768 is wel een gangbare maat volgens mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus wel goed beeld voor films en online spellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is een gangbare maat van 5 jaar of meer geleden. Het zal nu alleen bij mini's en tablets voorkomen. 4:3 zie je sowieso nooit meer op laptops.
Ik heb een Asus X52F (1366x768) en als ik een specifieke afbeelding opzoek (met resolutie; 1366x768) krijg ik bijna altijd (meerdere) hits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom vertel je over die meerdere hits? dat is toch niet mijn vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, hoe kan je bepalen wat een goede resolutie is? , want opzich is bijna elke resolutie wel goed (ook al zijn er niet zo veel verschillende). dus ik geef en voorbeeld, maar oke, dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veelvoorkomend is niet altijd goed maar goedkoper. Wat goed is hangt af van persoonlijke voorkeur, gebruik, of je ogen nog goed zijn(in dit geval dan). Ik zou zelf 1366x768 te weinig vinden, maar het is wel de meest gebruikte maat. LCD zal meer hits hebben dan plasma, mp3's zal je meer vinden op een download site dan lossless formaat, maar dat zegt niks over kwaliteit/goed. Je antwoord had goed geweest als de vraag was: wat is de meest gebruikte resolutie bij een 15".
Wat je zelf fijn vind werken, hoge resoluties werken voor mij altijd beter en liefst zo dicht/scherp mogelijk om bijv. een 17/19" 1920x1080 resolutie te hebben is perfect om HD films te kijken of te gamen, ook als je meerdere vensters open hebt blijft alles passen.
En als je af en toe msn of marktplaats bezoekt en soms een werkstuk maakt is 1024 x 768 goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen u bepaalt wat een goede resolutie is. Namelijk hoe groter de resolutie, des te kleiner wordt de tekst op het scherm maar de kwaliteit van afbeeldingen gaat erop vooruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de kwaliteit van de afbeelding ligt vooral aan de kwaliteit van de afbeelding en van de kwaliteit van het beeld(meer pixels is niet direct kwaliteit). Als de afbeelding heel klein is en je rekt het over meer pixels uit wordt het juist minder mooi. Alleen als je afbeelding het aantal pixels van je monitor overschrijdt dan zou een groter pixelcount gewenster zijn omdat je dan meer details kan zien in een oogopslag (als je het plaatje in een keer wil bekijken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tekst wordt wel kleiner maar alleen als de maat hetzelfde blijft.
Tegenwoordig zijn er veel Full HD laptops te koop. Voor HD films zijn deze het best geschikt omdat de pixelweergave exact overeenkomt met de opname. Mijn advies is om dan wel minimaal een 17inch laptop te nemen met ook een goede grafische kaart.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de pixelweergave overeenkomt met de opname is juist ideaal, omdat er dan niets hoeft te worden geïnterpoleerd.
paulus811
12 jaar geleden
dat zeg ik toch ook?
een 17 of 18 inch laptop met 1600x1080, oftewel full HD.
keuze zat, zag ik bij o.a. paradigit.