vaak doen ze dat via een 'keylogger'. keyloggers zijn programma's (die je niet kan zien dat ze aan staan en bezig zijn op je computer) om alles op te slaan wat jij typt. dus als jij de e-mail adres intypt bij msn of hotmail dan kunnen hun je wachtwoord zo zien.

Als je meer informatie wilt hebben over keyloggers, kijk dan naar de bron!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat hackers ook wel eens doen is bruteforcen. Dat kunnen ze doen met behulp van een programmatje dat binnen een bepaalde bereik (1-8 characters bijvoorbeeld) automatisch wachtwoorden bij een site gaat invoeren tot dat het succesvol is. Dit wordt tegenwoordig niet zoveel meer gebruikt aangezien het erg lang kan duren (vaak een aantal weken) en omdat Hotmail er tegenwoordig aardig tegen beschermd is. Het is immers veel makkelijker om via phishing (nep-websites die op officiële websites lijken om de gebruiker erin te luizen) en keyloggers te werken. Soms wordt Hotmail ook gekraakt via de geheime vraag, vaak zit er dan iemand achter die je kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de derde manier is dat ze je een mailtje sturen "Je account wordt geblokkeerd"" of een andere smoes om in te loggen. In die mail zit dan een link en die leidt je naar een webpagina waar je moet zogenaamd gaat inloggen op Hotmail. Die pagina lijkt op een Hotmail pagina maar is van de hackers. Jij voert je account en wachtwoord in, hebbes.
Daarom zeggen bedrijven als Hotmail en banken dat ze nooit zullen vragen om je wachtwoord te geven, maar er zijn altijd mensen die er in trappen.
Deze methoed heet ''fishing'' (vissen naar gegevens, en jij hapt zelf).