Vanaf HAVO/VWO is dit mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen havo/vwo. Met een vmbo kader of beroepsgericht kan het ook hoor. Waarschijnlijk krijg je dan wel andere disciplines te maken.

Antwoord is dus ja. Check de bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IN HET KORT:
Het korte antwoord op je letterlijke vraag is; ja.
Maar als je game developer bedoelde, is het korte antwoord; ja mits je wiskunde B beheerst of bereid bent dat bij te spijkeren.

DESIGN VERSUS DEVELOPMENT:
Een game designer ontwerpt alleen maar. Dat begrijp je hopelijk ? Die ontwerpt de karakters, de setting, de interface. Maar die bouwt niet het spel ook nog.
http://www.minoren.hva.nl/aanbod/minor.htm?id=39

Een game developer bouwt de game ook echt.
Je krijgt als game developer wel ook de minor gamedesign, als je daar voor kiest.
http://www.voltijd.hva.nl/game-development/studieprogramma.htm
Maar reken er op dat je altijd in een team werkt.

Of je het over gamedesign of game development hebt,
hier een quote van de toelatingseisen voor game-development van de Hoge School van Amsterdam:
- Toelatingseisen

Je wordt tot deze studie toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-niveau 4 diploma. Er worden geen aanvullende eisen gesteld. Kennis van wiskunde B is echter wel belangrijk om deze opleiding goed te kunnen volgen. Je kunt een wiskundecursus volgen om je kennis bij te spijkeren.

Te vinden op http://www.voltijd.hva.nl/game-development/toelating.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een Havo diploma (en MBO niveau 4) kun je terecht op het HBO, niet op de universiteit. Steeds meer HBO opleidingen bieden een studierichting Game Design aan. De meeste stellen geen aanvullende eisen, wel wordt vaal aangegeven dat voldoende kennis van wiskunde (Wiskunde B) noodzakelijk is om de opleiding te kunnen volgen.
Het aantal opleidingen Game Design is verontrustend, zo veel ontwerpers van spellen zijn in de wereld en zeker in Nederland niet nodig. Er is meer vraag naar Game Developers (programmeurs), maar ook daarbij moet je erg goed zijn om er werk in te kunnen vinden. Lees bijvoorbeeld onderstaande links.