Kan je op een Windows Apple Besturingssysteem downloaden?

Ik zag het op een computer van Apple dat die Windows draaide. Het maakt trouwens niet uit als je ervoor moet betalen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dat kan al heel lang. In bijgaand artikel uit 2002 wordt uitgelegd hoe je een apple kunt emuleren.

Overigens vraag ik me af of het installeren van een Apple OS op een niet Apple PC wel licentietechnisch mag.

Wat overigens veel beter werkt is om een Apple te kopen en hierop Windows 7 te draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. Er zijn in 2008 ook dongels uitgebracht waardoor het lijkt of je een Apple PC hebt zodat je het Apple OS kunt installeren. Ik denk dat deze actie ook niet legaal is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel mogelijk maar het is niet zinnig daar een hele oude versie als OS 7.5 of zo op te zetten dat werkt voor geen meter meer.
Er is wel hackintosh maar dat is eigenlijk niet legaal
ik heb het ooit geprobeerd, het werk als je niet al teveel vreemde hardware in je pc hebt
dus vrij standaard videokaart ed
maar niet zodanig dat het
prettig werkt je kunt eigenlijk niets updaten.
andersom op intel mac werkt het wel maar ook daar loop je uiteindelijk toch tegen drivers en update toestanden aan
het is eigenlik iet mogelijk je windows goed te updaten
als er weer een service pack bij komt moet je alles er weer helemaal opnieuw opzetten
het kan maar is meer voor prutsers zoals ik leuk maar niet voor mensen die er alleen maar mee willen werken
capthavoc
12 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de vorige antwoorden. Een vriend van mij heeft dit gedaan, maar dat is een erg goed technisch onderlegde nerd. Uiteindelijk werkte het wel, maar nooit lekker. En na een update van Apple begon de ellende van voor af aan om het ding weer werkend te krijgen.
Dus als je Apple kiest vanwege gebruiksgemak en gemiddeld verstand hebt van computers is dit geen handige actie. Enige voordeel is dat Intel hardware goedkoper is dan de originele Apple pc`s.