Ik opende een bestand op mn pc en moest een programma selecteren. Ik koos Word. Nu wordt elk progrmma standaard in WORD geopend. Hoe zet ik dit terug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Als het goed is werkt het zo, ga weer op het bestandje staan wat je wilt openen, rechtermuisknop en dan kiezen 'openen met' hier vindt je weer de lijst met keuzes en belangrijk is om het vinkje 'dit document standaard openen met dit programma' even uitvinken. zo is het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je verhaal klopt niet volgens mij, nu zou alleen elk bestand(niet programma), met dezelfde extensie als het eerste bestand, met Word geopend moeten worden.

De actie die je nu moet ondernemen is kijken wat voor een bestand die extensie wel is en zorgen dat je weet door welk programma dit geopend moet worden en het bestand aan het juiste programma koppelen.

Rechtermuisklik op een bestand dat foutief aan Word gekoppeld is, openen met.. , kies het juiste programma en zorg dat het vinkje: altijd met dit programma openen, aangevinkt staat.

Alleen als je een .exe gelinkt hebt met Word zou je verhaal kloppen maar exe's worden altijd herkend door Windows dus dat zou ook onwaarschijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je windows 7 hebt doe je dat zo:
1. klik op start
2. Zoek naar bestandtype
3. klik op Een bestandtype met een specifiek programma openen.
Na het laden zoek je de bepaalde extensie uit en klik je op ander programma. (zie afbeelding) en zoek je het juiste programma uit en klik je op ok.

Wat dus denk ik niet gaat, is dat je de keuze open laat.