OS X Lion vraag m.b.t. aantal gebruikers (zie beschrijving) kan dit?

Ik heb onlangs een nieuwe Macbook Air met Lion pre-installed gekocht. Nu heb ik een oudere Macbook Pro met Snow Leopard. Kan ik nu in de Appstore Lion voor mijn Macbook Pro gratis downloaden? En/of kan ik m.b.v. Lion Recovery Disk Assistent de bestanden van mijn Macbook Air copy naar een usb-stick en van daaruit een clean install doen op mijn Macbook Pro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je kan hem sowieso niet gratis downloaden. Dat weet ik heel zeker.
Ik weet vrijwel zeker dat dat met die recovery disk ook niet gaat lukken, aangezien je anders wel erg makkelijk aan software zou kunnen komen. Dan zou bij wijze van spreken maar 1 persoon Lion hoeven te kopen en vervolgens aan iedereen op usb geven. Je zal denk ik vast komen te zitten met licentienummers, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet heef mac os geen licentie nummer dat je kunt invullen wel een registratie veld
Een recovery set zal denk ik niet gaan aangezien die de hardware check en die niet overeenkomt
En het vervangen van bestanden zal ook niet gaan want de manier waarop er wordt opgestart is gebonden aan de bootbestanden en op een werkend systeem zijn zeker de systeem bestanden geblokkeerd voor overschrijving
met de hand is dat niet te doen
en die zijn meestal niet te kopieren vanaf een cd
zonder de ID van de bestanden te wijzingen en de write en read rechten etc
Je kan alleen een retailset gebruiken als je zo universeel wilt installeren.
capthavoc