Mijn mac start niet meer op wat te doen?

Ik was bezig op mijn macbook (snow leopard) en ik sluit hem (niet afsluiten gewoon dicht doen) maar als ik hem weer open vraagt hij een wachtwoord en ik had het toen getypt maar dan bleef hij zo ''het wachtwoord controleren'' ok maar ondertussen aat het rondje (in verschillende kleurtjes best irritant) op het scherm en begint hij te draaien ik daarna een week op vakantie gegaan en een week later was hij nog steeds bezig help me alsjeblieft ik weet geen raad! (behalve een icenter maar dat word weer betalen volgens mij en da heb ik geen zin in) dus help me A.U.B alvast bedankt!
James

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Beste James,

Wat je zou kunnen doen is:
Helemaal uit zetten, en dan power on.
De mac opstarten en gelijk de toets 'Alt' ingedrukt houden.
Je krijgt na enkele seconden een dialoog box te zien,
hij vraagt om je wachtwoord, vul dit in en druk op 'enter toets'
Dan gaat hij (als het goed is) naar het volgend scherm,
nu zie je de aangesloten harddisk(s).
Klik met de muis op de gewenste harddisk waarvan je wilt opstarten. Dan klik met de muis op de grijze pijl om verder te gaan.
Na enkele seconden is het oude bureaublad weer te zien.
Wel even bij voorkeuren controleren of de gewenste Harddisk
actief is. Anders deze weer actief maken.

Mocht het niet werken laat het even weten,
Dan gaan we aan de slag met een extern toetsenbord.

Groetjes,
Josse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon de aan/uitknop ingedrukt houden tot hij vanzelf uitgaat. Dan weer aanzetten en hopelijk is het dan over. Anders wordt het opnieuw installeren denk ik.
Good luck!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als aan en uitzetten niet werkt kun je nog een keer proberen de batterij eruit te halen (als je een ouder model hebt, want dat kan ook niet altijd meer).
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht bovenstaand niet helpen, doe dan eens de nvram resetten. Zie http://support.apple.com/kb/ht1533

Maar het zou wel erg vreemd zijn als hij niet gewoon opstart nadat je hem geforceerd hebt afgesloten door de powertoets ingedrukt te houden.
De batterij er uit halen is lastig bij een macbook, en als je bovenstaand doet geloof ik ook niet nodig.

Als niets helpt, start dan op met de install-cd en doe eerst met diskutilitie een drive-scan van je opstartschijf. Die kan nog wel eens wat repareren.

Zo niet, dan heb je altijd nog je time-machine back-up (toch???!!!!) zodat je de boel makkelijk weer terug kunt herinstalleren.