Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verklein ik een partitie tot meer dan de maximale verkleining hoeveelheid?

Ik heb zojuist de allernieuwste Sony Vaio F series gekocht. Nu heb ik een mooie 640GB hdd waarvan maximaal 580gb beschikbaar is. Hiervan is door Windows ongeveer 40GB gebruikt.

Nu heb ik dus ongeveer 540GB over.

De volledige 580 GB wil ik verdelen in 4 partities. (1. Windows /2. Program files /3. Data /4. Downloads.

Maar als ik naar Diskmanagement ga dan kan ik die 580GB maximaal halveren, aldus er 280GB van maken. Maar ik wil de C:/ verkleinen tot maximaal 100GB. (en de overgebleven ruimte alloceren naar de andere 3 partities).

Hoe krijg ik het dus voor elkaar om meer dan de helft van de C:/ partitie te verkleinen?

(C:/ is de volledige 580GB op dit moment)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
577

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op je huidige C-partitie staan op dit moment je swap-file, je hybernation-file en meer van dat soort grote systeembestanden. Deze kan Windows niet verplaatsen, dus afhankelijk waar ze staan, kun je je partitie niet verder shrinken dan waar die files toevallig staan.
Met third-party tools kan dat wel.
Zoals Gparted. Je moet dan boeten van een CD/USB medium.
MAAR LET OP: MAAK ALTIJD EERST EEN BACK-UP/IMAGE , DIT KAN MISGAAN!
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding