ik heb alles van mijn computer verwijdert als ik de computer aan doe staat er dat ik een boot cd nodig heb ik wil weten waar een kan download?

ik heb alles van mijn computer verwijdert en nu heb ik een boot cd nodig want ik heb mijn besturingsysteem verwijderd nu staat er helemaal niks meer op computer op mijn computer dus ik hoop dat iemand weet waar ik een boot cd kan downloaden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Op je computer stond een besturingssysteem. Misschien heb je daar een CD/DVD van. Die kun je dan ook gebruiken als Boot CD/DVD waarna je het systeem kunt installeren.

Heb je dat niet en je wilt Windows hebben zal je een DVD moeten kopen.
Wil je gratis besturingssysteem kan je bv Ubuntu of Linux downloaden . Zie bron voor meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan Windows kopen bij Informatique voor 185 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je niet downloaden. je zult dus idd Windows opnieuw moeten kopen, TENZIJ je een backup hebt gemaakt van je systeem. zo ja, reageer dan ff dan vertel ik hoe je hem gebruikt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een windows serial nummer hebt op je kast, kan je deze ook downloaden (je hebt tenslotte al een serial nummer aangeschaft), dan kan je hem gewoon opnieuw installeren en activeren.

je moet wel even opletten welke versie het is. een andere versie werkt tenslotte niet omdat je daarvoor geen serie nummer hebt.

je kan ook microsoft zelf even bellen kan je een nieuwe CD/DVD ontvangen tegen betaling, mits je natuurlijk een officiele serial nummer hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op ftdworld.nl voor een download! Als je in het bezit bent van een licentie heb je een schoon geweten!

Toegevoegd na 1 dag:
Excuus, het moet zijn ftdworld.net
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een liveCD bedoelt.

Een Live CD is een CD waar een iso van een operating system op staat dat bootable is. Opstartbaar beschuringssysteem dus.

Je moet daarvoor wel in je BIOS het CD-station als 1e optie voor het opstarten hebben aangewezen.

Downloaden kun je dergelijke live-CD's gratis, in allerlei Linux smaken (distributies) via de volgende site:
http://www.livecdlist.com/

De meest overzichtelijke live distributie is PClinuxOS.
Met als voordeel dat als die je bevalt, dat je het besturingssyteem dan direct van dezelfde CD kunt installeren op je PC.
http://www.livecdlist.com/pclinuxos