Meestal wel! Uit ervaring! Heb een redelijk dure mini laptop gekocht en als ik eerlijk mag zijn had ik er iets meer van verwacht! Prima voor tekstverwerken enzo!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en voor muziek afspelen?
ik wil er graag één in mn auto, voor muziek etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke Oke, maar ook goed voor films te downloaden enzo? Weet je misschien wat dat 1 GB werkgeheugen inhoud?, bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor muziek ook prima hoor! Alleen heeft het iets meer tijd nodig als een gewone laptop/computer! 1gb werkgeheugen heb je echt nodig! Groetjes!
Nee hoor je moet je alleen even erin verdiepen met name de processor en z'n snelheid. Misschien is het handig om iemand in de buurt jouw daarover te informeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je hem aanschaft van Alienware. Dat zijn snelheidsmonsters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zullen voor beetje muziek luisteren heel goed zijn hoor! En beetje internetten en tekstverwerken kan ook prima! Je moet het niet allemaal tegelijk doen want er zit meestal maar 1gb Ram in en dat is het werkgeheugen. Internet en word samen open gebruikt al snel 200mb dus dan kan je het beste misschien als je veel dingen tegelijk wil doen het ram upgraden. Om hem lekker snel te houden maar je moet maar kijken hoeveel programma's je tegelijk wilt gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mini laptops zijn meestal bedoeld als "netbook"; een kleine laptop waarmee je even snel het wwweb op kunt of je e-mail kunt checken. Plus wat tekst verwerken.

Meestal zit er wel een redelijk snelle processor in, maar een in verhouding klein vast geheugen. Tegenwoordig gemiddeld tussen de 2 en de 8 gig.
Desktop computers hebben tegenwoordig standaard veel meer ram en vast geheugen.

Gevolg van de geheugen specificaties is dat je op netbooks geen zware applicaties kunt draaien.

Films en spellen zijn vaak zware applicaties.

Als het geen netbook is maar een "echte" mini laptop dan kan de vaste harde schijf tussen 250 en 500 Gb groot zijn, maar meestal is de processor niet sneller dan van een netbook en het werkgeheugen ook soortgelijk als van een netbook.

Dat kan de werking vertragen als je er naar verhouding zware applicaties op opstart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunt u misschien de link (http://www....nl) plaatsen zodat wij allemaal een kijkje kunnen nemen onder de motorkap? Dat maakt het beantwoorden een stuk makkelijker! Dan kunnen we namelijk een indicatie geven wat u allemaal op uw Minilaptop of netbook kunt doen. Ik heb gelezen dat u graag muziek in de auto heeft en graag films wilt downloaden. Perfect voor in de auto natuurlijk! Alleen niet perfect voor de bestuurder, want die moet de ogen op de weg, en niet op de monitor hebben. Over het algemeen zijn mini laptops of netbooks niet sloom in gebruik, zolang je weet welke programma's soepel draaien en welke niet. Maar dat is natuurlijk met alle computers zo. Voor de rest kunt u uw mini laptop of netbook makkelijk upgraden met bijv. ander of meer werkgeheugen plaatsen, de hardeschijf vervangen, en misschien zelfs een dvd-brander plaatsen (als dat mogelijk is). Hopelijk heb ik u genoeg geïnformeerd, en als dat niet zo is, hoor ik het graag.

Proairface
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In verhouding wel.

Ze hebben dezelfde besturingssysteem als een desktop computer, maar minder geheugen en een minder snelle hardeschijf. Vaak ook en mindere processor.
Dus dat maakt ze in verhouding wel traag. Ze zijn ook niet bedoeld om zware applicaties op te draaien.

Maar nu er ook tablets zijn, zijn ze helemaal traag (in verhouding). Een netbook heeft toch zeker wel 30 seconden nodig om op te starten (vanuit de slaapstand). De tablet is direct klaar zodra je die aanzet. Ook gaat de accu langer mee van een tablet (ca 9uur ivm 3uur van een netbook).

Mijn netbook heb ik inmiddels vervangen door een tablet. Vanwege de bovenstaande nadelen, gebruikte ik hem nooit ook al was hij binnen handbereik. De tablet gebruik ik nu zelfs meer als mijn computer en voor dezelfde zaken als ik de netbook voor zou gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een mini laptop, en die is inderdaad slomer dan anderen. Ik denk niet dat het aan mij ligt, want hij is niet oud en ik download er ook niet veel op. Nu weet ik niet of alle mini laptops sloom zijn, maar die van mij alleszins wel.