Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet mijn Windows XP computer als het bezig is met 'niet-actieve systeemprocessen'?

Ik lees overal dat hij dan aan het luieren is, maar toch hoor en zie ik hardeschijf activiteit. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
520

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat gaat _alleen_ over de CPU.
Een eenmaal lopend commando voor de harde schijf levert verder geen CPU-werkzaamheden meer op - daarom zal als je verder geen programma's open hebt en je hebt geen botjes of andere zaken op de achtergrond draaien, de niet-actieve systeemprocessen rond de 99% blijven zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er lopen altijd processen op de achtergrond zoals het indexeren van bestanden of (Windows) updates.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt als het goed is een firewall en een virusscanner, deze blijven hun werk gewoon doen, zeker als jij een internetverbinding behoud zoals de meeste onder ons. Tevens wil je pc weten of het tijd is om je schermbeveiliging al aan gezet moet worden enz., dus er zijn altijd processen die doorwerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIETS. Want een anti-virus is ook een proces.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding