Wat doet mijn Windows XP computer als het bezig is met 'niet-actieve systeemprocessen'?

Ik lees overal dat hij dan aan het luieren is, maar toch hoor en zie ik hardeschijf activiteit. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gaat _alleen_ over de CPU.
Een eenmaal lopend commando voor de harde schijf levert verder geen CPU-werkzaamheden meer op - daarom zal als je verder geen programma's open hebt en je hebt geen botjes of andere zaken op de achtergrond draaien, de niet-actieve systeemprocessen rond de 99% blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er lopen altijd processen op de achtergrond zoals het indexeren van bestanden of (Windows) updates.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt als het goed is een firewall en een virusscanner, deze blijven hun werk gewoon doen, zeker als jij een internetverbinding behoud zoals de meeste onder ons. Tevens wil je pc weten of het tijd is om je schermbeveiliging al aan gezet moet worden enz., dus er zijn altijd processen die doorwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NIETS. Want een anti-virus is ook een proces.