Hoe kan ik Windows installeren zonder installatie cd?

Ik wil een nieuwe laptop kopen waar Windows op de harde schijf is voorgeïnstalleerd. Ik ben van plan om de harde schijf om te verwisselen met een ssd. Het probleem is echter dat ik bij de aanschaf van de laptop geen installatie cd o.i.d. ontvang. Dus als ik de harde schijf met Windows erop verwijder en er een lege ssd installeer, dan heb ik dus geen Windows. Is het mogelijk om die Windows installatie van de originele harde schijf naar de ssd te verplaatsen? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is wel mogelijk maar heb al gelezen dat dat grote problemen kan veroorzaken bij SSD's omdat SSD's heel gevoelig zijn voor hoe iets op de SSD is geplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus in feite wanneer ik de laptop ontvang moet ik gelijk de harde schijf eruit halen en dan de gehele inhoud van de harde schijf verplaatsen naar de ssd en dan de ssd in de nieuwe laptop installeren en dan pas de laptop voor het eerst opstarten en dan zal het installatieproces opkomen?
Installeer het eea eerst op de gewone schijf, daarna kan je een recovery cdrom(dvd) maken waarmee je een legeschijf kan herinstalleren. That should do the trick.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op je download gewoon een dvd tje met de versie van windows wat je hebt. Dat is BTW gewoon legaal omdat er als het goed is een licentie sticker op je laptop ziet. (alles onder het motto: Maak het niet moeilijker dan het is)

Toegevoegd na 13 seconden:
OP =OF :)