Hoe kan ik Windows installeren zonder installatie cd?

Ik wil een nieuwe laptop kopen waar Windows op de harde schijf is voorgeïnstalleerd. Ik ben van plan om de harde schijf om te verwisselen met een ssd. Het probleem is echter dat ik bij de aanschaf van de laptop geen installatie cd o.i.d. ontvang. Dus als ik de harde schijf met Windows erop verwijder en er een lege ssd installeer, dan heb ik dus geen Windows. Is het mogelijk om die Windows installatie van de originele harde schijf naar de ssd te verplaatsen? Zo ja, hoe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is wel mogelijk maar heb al gelezen dat dat grote problemen kan veroorzaken bij SSD's omdat SSD's heel gevoelig zijn voor hoe iets op de SSD is geplaats.

Installeer het eea eerst op de gewone schijf, daarna kan je een recovery cdrom(dvd) maken waarmee je een legeschijf kan herinstalleren. That should do the trick.

Op je download gewoon een dvd tje met de versie van windows wat je hebt. Dat is BTW gewoon legaal omdat er als het goed is een licentie sticker op je laptop ziet. (alles onder het motto: Maak het niet moeilijker dan het is) Toegevoegd na 13 seconden: OP =OF :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100