kan je in paint een kleur selecteren in een foto en die bij je kleuren neer zetten?

Ik wil graag een mooi lijntje in paint neerzetten in een foto alleen bij "kleuren" staat de goede kleur er niet tussen. Kan dit door middel van een kleur selecteren in een foto en die bij het kopje "kleuren" neerzetten? Of kan het ook op een andere manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.4K

Het beste antwoord

Als je paint opent, kan je ook via het 'pipetje' de kleur sellecteren in je foto, die je graag wil gebruiken. het is heel simpel: druk op het pipetje met links, klik op de kleur die je wil hebben en de kleur staat beneden aangegeven in het witte vakje.
succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
als je met links op het pipetje klikt, en met rechts op de foto klikt op de kleur die je wil, komt de kleur in het 2e vakje van je kleuren te staan. je gebruikt hem dan als "gum'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Links in de toolbar zie je allerlei instrumentjes die je kan gebruiken in 8 rijen van 2 breed.
Op de 3e rij in de 1e kolom staat het zgn "pipet" instrument. Hiermee kun je in de foto op een kleur klikken, en dat wordt vanaf dat moment je actieve kleur.
Je kan de kleur echter niet "onthouden", dwz in het palet onderin opnemen. Daarvoor zul je een meer geavanceerd grafisch programma zoals photoshop moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Wat die laatste zin betreft: je kunt ook het gratis Color Cop downloaden. Dat onthoudt de kleur zodat je hem telkens opnieuw kunt gebruiken:
http://www.oudje.nl/lessen/colorcop/colorcop.htm
het is handiger om met foto shop te doen want binnen een paar lessen te nemen of op youtube er over te kijken photoshop is gewoon een heel goed bewerk programma daar mee kan je ook een foto grappig bewerken ! XD