Hoe kan ik zonder de terminal te gebruiken, programma's compileren in Ubuntu Linux?

Ik kom soms programma's op het internet tegen voor Linux, maar de updates worden dan alleen als .tar ofzo weergegeven, maar er is dan geen repository voor updates.

Compileren snap ik nog steeds geen hol van, dus een soort installer net zoals Windows heeft zou wel makkelijk zijn.

Ik bedoel dus niet de Software uit het Software Center van Ubuntu, en ook niet de software die via een repository te downloaden is met apt-get.

Het zou dan een installer voor de Gnome desktop moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb niet HET antwoordt voor je hoewel ik zelf ubuntu ook al jaren gebruik snap ik niet precies wat je wil, wel weet ik dat eigenlijk alle voor ubuntu geschikte programma's via het software centrum te verkrijgen zijn soms moet je wel ff de zoekfunctie gebruiken.
Maar waarom je deze vraag niet stelt op het Nederlandstalige Ubuntu forum dat snap ik niet...... dat lijkt mij een plek waar je veel eerder een zinnig antwoordt krijgt dan hier
zie de link

grts

Stapper
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

bij systeem > beheer heb je Synaptic pakketbeheer. Hiermee kan je de vrijwel alle programma's vinden en installeren die je voor Ubuntu nodig hebt.
Mocht dit niet zijn wat je bedoelt dan weet ik het ook niet, zal het dan mijn vriend eens vragen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit bedoel ik niet nee, het gaat mij om software, die bijvoorbeeld iemand op zn homepage plaatst. Dan verschijnt er een source code en die moet je zelf compileren. In Synaptic pakketbeheer, staat alleen de software die in een repository verschenen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan vrees ik dat ik je niet verder kan helpen met je probleem.
succes met het vinden van een oplossing!