Waarom is de bootscreen van Windows 7 niet in breedbeeld?

Als ik mijn pc opstart, is die bootscreen van Windows 7 helemaal uitgerekt, niet in breedbeeld dus, ik heb een breedbeeld scherm.

Ik dacht eerst: bijna alle beeldschermen zijn tegenwoordig breedbeeld, dus Microsoft zou daar nu wel rekening mee houden... Nou ja, Windows werkt wel gewoon helemaal in breedbeeld, maar waarom die bootscreen toch niet!?

Het beste antwoord

Dit is om ervoor te zorgen dat het altijd werkt, op dat moment zijn de drivers volgens mij nog niet geladen. Je kan het zelf aan passen met wat werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

de bootscreens en opstart schermen zijn in 800 x 600 resolutie zodat ze op ieder beeldscherm werken want alle beeldschermen ondersteunen die resolutie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist
peterjbruins
12 jaar geleden
maar waarom maken ze dan niet verschillende bootschermen die automatisch worden aanepast aan het scherm?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel te veel moeite misschien??
peterjbruins
12 jaar geleden
dat zal toch wel mee vallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals mister tomaat zegt zodat het ook werkt zonder grafische kaart driver . en wat maakt het uit hoe vaak zit je nou in het bootscreen?