Weet iemand wat deze "error signature" precies inhoudt?

Mijn latop sluit zichelf nu en dan af. Geweldig. Als ik hem dan weer opstart, krijg ik iets in mn scherm van "recovered from a serious error!" met de volgende error signature;

Error Signature

BCCode : 1000000a BCP1 : EB26E000 BCP2 : 00000007 BCP3 : 00000001
BCP4 : 805462F4 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 256_1

Weet iemand wat dit betekent, waar ik kan vinden wat het betekent, of wat ik eraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen en computers....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@surinam lees het antwoord van Antwoordman maar eens, dan lijkt jouw generaliserene opmerking ineens goedkoop te zijn

Antwoorden (5)

Heb je pas nieuwe software of hardware aangesloten? Het kan ook komen door een "foute" driver??
Je kan het beste de laptop terug zetten naar de laatste goede configuratie.
Als dat niet lukt stop dan de windows CD erin en kies voor herstellen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je wel aales kwijt en moet je dus eerst zorgen voor een goede gegevens back up! vergeet ook niet je e-mail adressen en outlook te saven anders ben je die ook kwijt!
Probeer eerst eens:
start / uitvoeren / msconfig / opstarten:
Vink alles uit. Herstart. Komt 't probleem nu nog terug?

Probeer ook eens: netwerkkabel er uit halen. Virusscanner en firewall uitschakelen. Werk een tijdje (ik weet 't - da's moeilijk zonder internet). Komt 't probleem nog steeds voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is echt een heel moeilijk te vinden probleem.
Het kan een foute driver zijn, maar ook een echt defect onderdeel in je laptop.
Het kan zelfs dat de oorzaak opgehoopt stof is en dat onderdelen in je laptop te heet worden. Er is ook kans dat je geheugen (niet van jou, maar van je laptop) niet goed is.
Download Memtest, brandt het op een CD, boot ervan en laat Memtest je geheugen testen. Duurt eeuwen, dat wel.
Nogmaals, heel erg lastig te vinden...
AWM
14 jaar geleden
D'r is vermoedelijk is mis in de registry, en hoe dat komt, jeetje, dat kan zoveel oorzaken hebben, daar is bijna geen zoeken aan. Soms kom je een hel eind als je de foutmelding intikt in google, maar de vraag is of je iets kan met de 'oplossingen' die je dan krijgt. Het intikken van de eerste foutcode geeft me wel meteen een link die de diagnose bevestigd : random shutdown error.
Het grappige is dat je met die zoekopdracht wel steeds dezelfde vraag vind, maar...geen antwoorden :lol:

Het enige dat ik wederom kan doen is je doorsturen naar de plek waar de echte cracks rondhangen, Helpmij.nl, (tweede link) , of anders toch maar uitbesteden aan de plaatselijke whizkid of computerfreak.

Toegevoegd na 3 minuten:
De meeste 'oplossingen' (althans hints in die richting) die ik vind komen op neer op het updaten van je drivers, het installeren van de nieuwste service packs en bios updates.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik je een 64 bit versie van windows ? alles drivers dll's en executables zijn dan code signed. dat wil zeggen dat microsoft een electronische handtekening in deze uit voerbare bestanden geeft. Als een handtekening niet klopt (bijv door een virus infectie of door een corrupt bestand), dan weigert windows hem te laden. Maar alsik al zei, dit gaat aleeen op voor de 64 bit cvarianten van xp/vista/7. Success !