Wat betekent 0x0000004E in mijn blauwe scherm van mijn pc?

Nu heb ik een vet zware pc gekocht met windows 7 en intel 5 en dan krijg ik geregeld een blauw scherm met die code erop via google wordt ik als leek ook al niet veel wijzer.

Wat betekent die code?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ondanks het feit dat je heel weinig informatie verstrekt denk ik dat het een geheugen probleem is. (Zoals capthavoc al onder opmerking had neergepend.) Even terug naar de winkel om eea te laten testen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit is een fout mbt je windows-omgeving, meestal veroorzaakt door een stuurprogramma. Heb je een stuurprogramma voor specifieke hardware, die eigenlijk niet geschikt is voor de windowsversie die je gebruikt ?

Kijk evt ook op:
http://www.dcclifecare.com/list/0x0000004e.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
ik heb mijn twijfels bij dat programma maar kan me vergissen ? ervaringen iemand ?
U heeft te maken met een driver probleem en/of een software probleem. Het eerste is de meest voor de hand liggende en komt meestal als men een installatie heeft,welke is uitgevoerd met een zogenaamde recovery cd . Hierop staan niet altijd de meest recente drivers,waar Windows 7 dus niet mee overweg kan. Aangezien er een perfect programma bestaat (GRATIS) zou U daar mee aan de gang kunnen.

http://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Dit is gratis en het enige,wat men verwacht is een simpele registratie,waarna dit geweldige programma elke driver vind,die Uw systeem nodig heeft. Vergeet nooit,o JA te antwoorden op de vraag "Make a restore point " (herstel punt )
De rest wijst zich vanzelf. Mocht het niet helpen,dan kunt U in de log event vinden,welke software de boosdoener is en dat verwijderen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De combinatie vane 0x0000004E met 'PFN List Corrupt' (PFN = Page File Number) duidt op een geheugen probleem dat ofwel veroorzaakt wordt door corrupt ('kapot' of slecht) geheugen of door een slechte driver.

Je zou zelf kunnen gaan onderzoeken, maar aangezien je de PC net gekocht hebt raad ik net als Nyck aan om even met het apparaat terug naar de leverancier te gaan.
rose
12 jaar geleden
Het is een kleurcode. Die van donkerblauw als ik het goed heb.

0x0000004E is de RGB waarde van de kleur blauw. 4E is de hexadecimale waarde 78 (eigenlijk de RGBA waarde). Kijk hier maar is:

http://www.2createawebsite.com/build/hex-colors.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blue screen die een kleurcode weergeeft? wat een onzin...
100% een driver error..

Probeer in veilige modus op te starten en eventuele hardware te de installeren... daarna in normale modus terug starten en de hardware opnieuw installeren...

kennelijk is er een corrupte driver en die zorgt ervoor dat je systeem op zijn plat Hollands "over de zeik gaat"....