Ik werk al enige tijd aan een groot Microsoft Word bestand maar deze begint vreemd gedrag te vertonen.

Iedere keer dat ik het bestand open en aan de pagina's werk of ze alleen maar lees dan verschijnen er verschillende icoontjes op mijn bureaublad.
~WRL0397.tmp, en het icoontje is erg vervaagd.

Ook kan ik in diverse lappen tekst niet meer inspringen.
Ik probeer dan dus een nieuwe alinea te creeren door voor de aanvang van de zin drie spaties te plaatsen, maar dat staat hij niet toe.
Als ik op tab druk, dan vliegt er een hele lap tekst vooruit.

Wat is er aan de hand met dit document en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Kies in menu "opmaak"de optie "opmaak weergeven". Er verschijnt dan een extra venster, bekijk hoe e.e.a. is ingesteld. Evt. eerst selectie van "probleemgebied" maken en alleen dat deel bekijken.

Instellingen van tabs kun je bekijken op de liniaal bovenaan de pagina.

NB
Die icoontjes is normaal, alleen gebruikelijk niet op bureaublad, tenzij je je documenten daar ook opslaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het eerst een onder een andere naam op te slaan.
Daarna de tekst doorlopen op vreemde tab eb andere instellingen die anders staan dan gewest.
Je kunt ook de gehele tekst selecteren en weer normaal instellen. Dan moet je alles we opnieuw instellen en opmaken
12 jaar geleden
Dat ~WRL0397.tmp-icoontje verdwijnt, als het goed is, meteen nadat je het document, na het opslaan van de wijzigingen, weer afsluit. In dit tijdelijke document worden de wijzigingen tijdens het typen bijgehouden zodat, als je pc het plotseling zou begeven of als b.v. Word crasht, de laatste bewerkingen toch bewaard blijven. Niets bijzonders dus.

De opmaak van documenten kun je het beste als laatste doen; dat werkt makkelijker en sneller. Misschien is het handig om dan alles te selecteren/kopiëren en, via Plakken Speciaal, als niet-opgemaakte tekst in een nieuw document te zetten, zodat je het stuk in één keer kunt opmaken.

Vergeet niet om bij langere documenten een goede back-up te maken en telkens even op "Opslaan" te klikken! Mocht er iets misgaan, dan ben je in elk geval niet alles kwijt.
Pieter2011