Kan je live de straten bekijken?

Je kan bij streetview straten bekijken, wat al geweldig is...
Maar nou ben ik nieuwsgierig of dit ook al live mogenlijk is? of iets wat hier op lijkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27.6K

Het beste antwoord

je kan live webcams of beveiligingscamera's bekijken

wereldwijde webcams in steden
http://www.earthcam.com/index.php?lang=nl&
http://www.google.com/search?q=inurl%3AViewerFrame%3FMode%3D#sclient=psy&hl=nl&source=hp&q=live+city+cameras&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=d123a4b1650d88b5&biw=913&bih=731

beveiligingscamera's van bedrijven en instellingen
http://www.google.com/search?q=inurl%3AViewerFrame%3FMode%3D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je hebt beveiligingscameras maar dat is iets anders maar zover ik weet is er nog niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit gaat ook niet mogelijk worden, laat staan publiek toegankelijk.

Dit zou namelijk een gigantisch aantasting van iedereen's persoonlijke privacy zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar alleen onze privacy wordt al ongelooflijk geschonden door al die beveiligingscameras
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hoe is het live een grotere schending van privacy dan non-live? Behalve dat je met non-live beelden achteraf nog wegblokken van gezichten aan kan vragen.
Nee, streetview is niet live en is ook niet live te maken. Wel staan er op heel veel plaatsen webcams of andere camera's opgesteld, bijvoorbeeld van Rijkswaterstaat. Alleen dat zal niet bij jou in de straat zijn, dat is op de snelwegen en daar kan je op inloggen. Zie hiervoor ook http://webwereld.nl/nieuws/13372/meer-snelwegen-via-camera-online-te-volgen.html

De camera's die in de stad staan voor bewaking zijn ivm privacybescherming niet via internet benaderbaar, behalve voor politie.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de technische limitatie die ervoor zorgt dat het niet kan?
itsme
12 jaar geleden
Technisch is er geen beperking, want als je een camera op een verkeersknooppunt kunt plaatsen, kan dat ook in een woonwijk. Maar vanuit privacy oogpunt is het niet mogelijk, dat staat de wet niet toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, streetview is niet live en is ook niet live te maken. Hij vraagt of het mogelijk is niet of het juridisch wenselijk is toch? Ik zie het privacy probleem helemaal niet trouwens. Je zou gewoon ook realtime faceblock software kunnen maken.
Ja dat kan, plaats webcams in ontiegelijk veel auto's en laat ze rondjes rijden, laat de beelden die ze maken via het 3g netwerk of via satelliet direct naar een server streamen en je bent er. Dat is nu al te realiseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
Tja, je hebt ongetwijfeld gelijk. We zullen afwachten of dat ook gerealiseerd zal worden in de komende 10 jaar.
Technisch gezien in de toekomst mogelijk, zag vorige week een reportage over de dood van Bin Laden. Er waren toen live beelden, maar hiervoor is een onbemand vliegtuigje voor gebruikt die ook maar een klein gedeelte van alles kan weergeven. En bij deze actie hebben ze echt geen appratuur uit de jaren tachtig gebruikt, het enigste wat mogelijk zou zijn is op elke hoek van de straat camera"s hangen, zou er niet aan moeten denken, elke ochtend opstaan en dan een camera meteen voor mn raam te hebben. En indien dit ooit zou voorkomen zou dit alleen toegankelijk worden voor de hiervoor bevoegde instanties dus niet voor onze particulieren, dus de mooie buurvrouw zul je niet kunnen bespioneren haha!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker: live Abbey road!
Dat moet je even googelen, dan krijg je live beeld van een camera, die op Abbey road staat. Al die mensen zie je dan steens stil staan op het zebrapad, en dan wegrennen als er een auto komt, en dan weer snel terug. (: