Waarom zou je in windows de optie 'hardware veilig verwijderen ' gebruiken?

Je kunt je usb stick er toch gewoon uittrekken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Je kan je usbstick er best gewoon uittrekken maar...

je kan het risico lopen dat de systeem processen naar je usbstick (of wat je er ook in heb zitten) niet goed worden afgesloten.

Als je zeker weet dat er geen proces meer bezig is kan het weinig kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het antwoord van Cindy is goed, maar waar ze 'systeemprocessen' zegt, moet er schrijfbewerkingen staan.
Als je de stick er zomaar uittrekt, dan weet je niet zeker dat alle gegevens goed zijn weggeschreven. Als je de stick er te vroeg uittrekt kan het filesysteem corrupt raken en dan moet je hem opnieuw formatteren met verlies van je gegevens.
Heb ik al een paar keer gehad, dus...
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt gelijk, antwoordman! het gaat hier natuurlijk echt om een usb-stick en niet om een printer oid.
Ik zal je het technische verhaal besparen....maar Windows (XP, van Vista wil ik niets weten) kan behoorlijk in de war raken als er te vaak USB apparaten worden verwijderd zonder "hardware veilig verwijderen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er aan willen toevoegen, dat de schrijfbuffer moet worden geflushed - als in het toilet. Als er geen schrijfbuffer zou zijn, dan zou het schrijven veel te langzaam gaan. Bovendien raakt Windows door het uittrekken de tel kwijt welke devices attached zijn. Sorry voor het taalgebruik. Windows is nu eenmaal stom, ook XP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De USB-stick en de computer hebben een interactie met elkaar.
Op het moment dat je de stick eruit haalt, staat zowel de PC als de USB-stick in een bepaalde stand. Het kan zijn dat deze stand niet prettig is voor een volgende. Ook de schrijf/lees acties hoeven nog niet helemaal klaar te zijn.

Ik heb dit tooltje erop staat: EjectUSB. Die voor mij alle processen probeert af te sluiten, zodat hij veilig eruit gehaald kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou de functie gebruiken om te zorgen dat je geen 'Delayed Write Fail' krijgt: een proces dat nog iets naar bijv. de usbstick schrijft en je incomplete data hebt.

Meestal zijn usbsticks en geheugenkaartjes 'geoptimaliseerd voor snelle verwijdering'. Dit betekent dat Windows ervoor zorgt dat processen snel worden afgesloten, om zo de kans op dataverlies te verkleinen.

Om te kijken of bijv. je usbstick geoptimaliseerd is voor snelle verwijdering doe je het volgende:

1) Ga naar 'deze computer'
2) Rechtermuisklik op de usbstick
3) Klik 'eigenschappen'
4) Klik tabblad 'Hardware'
5) Kies je memorystick uit de lijst die je ziet en druk op 'eigenschappen'
6) Klik op het 2e tabblad van links, en je ziet of je usbstick of andere hardware geoptimaliseerd is.

Bijgevoegd heb ik een screenshot van het laatste schermpje. Mijn Windows is Engelstalig, maar ik denk dat je met de stappen bovenin wel ver komt.