Is het verstandig om van xp over te stappen naar de Ubuntu software?

De reden is omdat ik het er wel mooi uit vindt zien!
Mijn systeem is best oud!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Er is een onderscheid tussen minimum-eisen (waarop Ubuntu installeert) en de aanbevolen systeemeisen (waarop de Ubuntu installatie bruikbaar is). Voor Ubuntu 8.10 wordt 256 MB RAM aangeraden en de installatie op een desktopcomputer heeft ten minste 4 GB schijfruimte nodig. Voor Ubuntu 9.04 en 9.10 is dat een 700 MHz x86 processor, 384 MB RAM, 8 GB vrije diskruimte, een grafische kaart met een resolutie van 1024x768. Daarnaast is een netwerk- of internetaansluiting en een geluidskaart aan te bevelen. De minimumeisen voor een serverinstallatie zijn 64 MB RAM en 500 MB schijfruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een ´live´ CD of DVD branden en direct vanaf die schijf proberen of al je hardware wordt ondersteund. Je kunt dus zonder je Windows te beschadigen kijken of je met je pc kunt internetten met Ubuntu. Let wel, er bestaat geen Internet Explorer voor Ubuntu, maar Firefox of Chrome...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel, er bestaat geen Internet Explorer voor Ubuntu, maar Firefox of Chrome… Heel belangrijk, dat IE het niet doet;-)
er is ook (standaard) Conqueror.
Als ik jou was zou ik voor een dual boot kiezen. Dan bij het opstarten kan je gewoon kiezen of je Ubuntu of Windows wilt. En als ik jou was zou ik denk ik voor Ubuntu 10.10 gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenkt wel, dat windows en Linux twee hele aparte dingen zijn. Als je windows gewend bent en een beetje een leek bent met Linux, zou ik er zeker 2x over na denken voordat je de stap maakt.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt helemaal. maar met het antwoord van Bpaf gecombineerd ben je er
Heel veel mensen willen Ubuntu op hun Pc . Wat men echter vergeet,is dat dit o.s. net als Windows het was in de jaren 90 ,pas goed beheersbaar is ,als je de basisbegrippen begrijpt. Er zijn al genoeg distributies van Ubuntu,zodat er een (veel ruimere) keuze is dan de vrij beperkte keuze,zoals we die allemaal kennen van Windows. U schrijft,dat XP een oud systeem is en daar ben ik het niet volledig mee eens. Zolang de hardware werkt,is er eigenlijk geen sprake van een oud systeem. Als ik ,U was ging ik on the cloud oefenen om op die wijze dit systeem te leren,kennen.

Leest U het artikel op de volgende website:

http://www.liberiangeek.net/2011/03/manage-ubuntu-online-storage-google-chrome-ubuntu-extension/

Dit heeft als grootste voordeel,dat het altijd functioneert.
Conclusie: (antwoord op Uw vraag) Zolang U nog te weinig kennis bezit,is het zeker onverstandig om Ubuntu op de Pc te installeren ,óók niet of beter nog juist niet ,náást een Windows versie.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 20 uur:
On-line oefenen :
http://www.jolicloud.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betwijfel of "ik vind het er mooi uitzien" een goede reden is om over te stappen naar een ander operating system. Bedenk even of de software die je wilt gebruiken ook beschikbaar is voor linux, en of het gebruiksgemak voor jou voldoende is.

Om Ubuntu uit te proberen kun je het op CD branden, of op een USB stick zetten, en dan kun je het draaien en uitproberen zonder het te installeren. Zie http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download onder puntje 3.
gvrox
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Kun je misschien even aangeven waar ik zeg dat Ubuntu er niet mooi uit zou zien ? En hoezo 2 adviezen ? Het is 1 advies, de "try ubuntu" optie, die (bijvoorbeeld) van USB of CD gestart kan worden. Een antwoord van mij op een andere vraag vond je "bijna te ver gaan", maar ook daar heb je niet goed gelezen, en (zoals zo vaak) ga je niet inhoudelijk er op in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoekertje moet goed lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een goed antwoord op de vraag. Ik vind het ook niet verstandig om van XP over te stappen op Ubuntu omdat het er mooi uitziet. Ik vind Apple OS er ook mooi uit zien, en Vista en Windows 7 ook. Wat hout kan snijden is dat als een PC ouder wordt en trager een ander OS wel verbetering kan geven in snelheid. @Zoekertje: Waarom mag je geen mening geven in een antwoord? Ik snap je reactie niet zo goed.
Ubuntu is een prima vervanger en simpel naast XP te zetten.
XP is inderdaad verouderd en wordt nog maar kort ondersteund.

Als je Ubuntu een beetje naar je eigen smaak aanpast en daar hoef je geen nerd voor te zijn, dan lijkt het al snel op Windows hoor.

Kijk maar eens naar mijn schermafdrukje...

http://i53.tinypic.com/hvcn6v.jpg

Kies dan voor 10.04, deze wordt 3 jaar ondersteund.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ubuntu KAN een vervanger zijn voor XP. Hangt helemaal er van af wat je met je PC doet. Heb 5 jaar geprobeerd om met o.a. kubuntu mijn fotohobby onder linux te laten werken, is me nooit gelukt, en zo zullen er meer dingen zijn, waarvoor (hoe mooi en verder goed werkend ubuntu ook is) dit OS niet geschikt is. (en kom nu niet aan met gimp, want dat was toen ik het nog ijverig probeerde, bagger)
mits je je pc gebruikt voor internet, mail en tekst verwerken, JA. Wil je meer met je PC luidt het antwoord "misschien", want zoals de andere respondenten ook al aangeven, het is compleet anders, en vraagt veel geduld om een compleet nieuwe manier van werken aan te leren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het je puur om het uiterlijk te doen is, is het wellicht verstandiger om een Ubuntu theme te installeren:

http://blog.shankarganesh.com/2007/09/18/ubuntu-themes-for-windows-xp/

Linux is namelijk toch nog wel anders dan Windows en je kunt tegen allerlei obstakels aanlopen...

Toegevoegd na 3 uur:
Daarnaast is Windows XP als besturingssysteem wellicht geschikter voor jouw 'verouderde' configuratie. De laatste versie van Ubuntu zou wel eens te zwaar kunnen blijken te zijn.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord. Ik dacht dat Ubuntu minder zwaar zou zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ubuntu is wel vrij zwaar inderdaad, je kunt daarom ook altijd nog kiezen voor Xubuntu of nog lichter Lubuntu. http://nl.wikipedia.org/wiki/Lubuntu