Wat is geschikter voor mij, windows of mac osx?

Ik twijfel of mijn volgende computer eentje wordt met windows of mac osx. Ik gebruik mijn computer alleen voor school, internet, muziek en msn. Welke van de twee is sneller en gaat het langst mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

Qua snelheid maakt het uit welk model je koopt, maar voor school kan het wel onhandig zijn om een Mac te kopen, omdat je problemen kan krijgen met verschillende bestanden, en sommige programma's van school werken niet op Mac.(als je op school windows gebruikt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn ongeveer even snel en een goede Windows PC gaat net zolang mee als een Mac. Alleen is een Mac wel veel duurder.

Derhalve zou ik je adviseren, voor de werkzaamheden waar jij je computer wilt gebruiken, een PC met Windows 7 aan te schaffen.
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. ze zijn niet even snel 2. een goede pc kost evenveel of meer dan een apple. hou toch es op met B-merken vergelijken met een merk dat alleen een top-end segment aanbiedt. een acer van 300 euro is geen apple, dat mag duidelijk zijn.
rose
12 jaar geleden
1. lolrotfstc 2. Een andere toon zou effectiever zijn.
Altijd een Mac kopen, beter sneller mooier en eenvoudiger in gebruik. Uitwisselbaarheid met Windows 98% mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de compatibiliteit met schoolprogramma's? Die is baggerslecht vaak (ook al ligt dat eerder aan de softwareleverancier dan aan de Mac).
Ik twijfel of mijn volgende computer eentje wordt met windows of mac osx. Ik gebruik mijn computer alleen voor school, internet, muziek en msn. Welke van de twee is sneller en gaat het langst mee?

Hallo,

Zelf heb ik een macbook pro 13" vanwege de snelheid, het feit dat mac minder virussen heeft (virussen worden meestal voor windows gemaakt) en het design wat ik erg mooi vind! Ik heb me dit kunnen veroorloven omdat ik het geluk had dat ik 40% korting heb, anders was ik voor windows gegaan.

Ik zelf raad je aan om voor windows te gaan, omdat:
1) Scholen bijna altijd met windows werken en sommige schoolprogramma's niet ondersteund worden via een mac.
2) Een mac is zoveel malen duurder dan een windows is. Ook als je onderdelen van de mac wilt vervangen dan kost dit heel erg veel geld (mijn adapter was bijvoorbeeld kapot en een nieuwe heeft mij 80 euro gekost!).

Veel succes!

Toegevoegd na 45 seconden:
Mijn excuses, ik heb de vraagstelling er per ongeluk ook bij geplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt niet zo moeilijk!
Gewoon een Mac.
Macbook is heel handig voor school.
Mac is iets duurder in aanschaf, maar wel waarde-vaster
dan een PC. (kijk ook eens op www.marktplaats of degelijke)
Er zijn momenteel heel veel overstappers van PC naar Mac.
Ook omdat Mac virus-vrij is en altijd stabiel werkt.
In Muziekstudio's en Filmbedrijven gebruiken ze Mac's
En natuurlijk de grafische industrie (drukkerijen)
Omroep Zeeland (Zeelandnet.nl)
Staan Mac's omdat ze altijd betrouwbaar werken.

Voor school ? Er is ook Office 2011 NL voor mac (=heel mooi)
deze opend 'alle' Word doc. en andere tekst bestanden.
Er zijn genoeg Emulatie programma's waarmee je PC Software programma's op je Mac kan draaien.

Internet ga je met Safari op en Mail bekijk je met het programma 'Mail'. Muziek beluiseren met iTunes en DVD films
bekijken, msn kan ook (al deze programma's horen bij Mac en zijn altijd gratis)

Mijn Tip: Laat je voorlichten bij een Apple verkoop punt of ff de Mediamarkt bezoeken, die hebben ook Mac staan.
Omdat je nog op school zit krijg je altijd Studenten-korting!

Ik doe al Appelen vanaf 1983, Heb verschillende Mac's gehad heb nu een miniMac 1.83 GHz, met 2 Intelproccesoren dual Core, draaid al 5 jaar bijna elke dag. Gekocht 2de hands via Marktplaats.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MAC MAC MAC Mischien 200 euro duurder maar
1 2%kans op virussen
2 Niet zo gauw problemen met instellingen
3 Eenvoudiger voor school.
(4 Mooiere Thema xD)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het om school gaat zou ik voor Windows gaan,
Die zijn namelijk heel vaak in gebruik op scholen en als op school Windows is gaat dat meestal niet goed samen.
Als ik jou was zou ik voor een goede Windows (7) gaan.

Mijn PC is:
Packard Bell - iMedia S3800
Die is supersnel en ziet er ook mooi uit (Vooral bij mij hij is via de HDMI aangesloten op de TV