Windows Vista SP2 loop

Ik heb recent mijn oom zijn pc het diepgrond in geworpen.

windows update SP2
Restart / mislukt
Loop in het mislukking gedeelte en opnieuw opstarten.
enz.

Daarna beetje geklooid met het herstellen wat niet werkte.
toen kon hij winload.exe niet meer vinden ?

Kan iemand mij helpen
er staan belangrijke dingen op deze pc. baby fotows die niet mogen worden verwijdert.

kan iemand helpen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Download op een andere PC een ubuntu distributie; Start daarmee je computer op. Dan draait ubuntu (linux) in het geheugen van de DVD. Daarmee kan je dan beginnen om alle bestanden die bewaard moeten blijven te redden, en bv naar een externe HD te schrijven. Als dat gebeurt is, kan je windows er compleet vanaf gooien en gewoon netjes schoon installeren.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan volgens mij gewoon windows over windows installeren zonder verlies van data
probeer dat maar
capthavoc
12 jaar geleden
Wanneer U een originele Windows Vista installatie Cd bezit,legt u die in het daarvoor bestemde station.
Start de pc op en wacht op de vraag "Druk op een toets ( bijvoorbeeld Enter)
Nu lijkt Windows opnieuw geïnstalleerd te worden tot de vraag komt : Installeren of de "R" van Repair.
U drukt op de R-toets en Windows herstelt de computer. Volg hierna de aanwijzingen en het is weer in orde. Mocht dit niet lukken,download dan de Hiren's Boot CD (vanaf een andere computer) brand het ISO op een blanke CD en start in de defecte PC met deze Cd op . Nu kunt U de boel zelf ( laten ) repareren !

http://www.hirensbootcd.org/download/

Deze 2 zijn vooral voor U van belang !

MBR (Master Boot Record) Tools

Recovery Tools>>>>
DiskDigger 0.8.3.176 Undelete and recover lost photos, videos, music, documents and other formats from your hard drive, memory cards and USB flash drives.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is een methode die ik redelijk vaak heb doorlopen en altijd succes heeft gehad.

Ik zo'n situatie kocht ik een nieuwe harde schrijf. Ik sloot de harde schrijf af die in de soep was gelopen. Daarvoor in de plaats sloot ik de nieuwe harde schijf aan. En installeerde windows (98/XP/Vista) op deze harde schijf. Mocht dit niet lukken dan ben ik er vrij zeker van dat het een hardware probleem is en zou ik me daarop concentreren. Op het moment dat de nieuwe windows installatie up en running was sloot ik de 2e harde schrijf aan op een andere connector; dus een andere IDE of SATA poort. En kopieerde ik de belangrijke bestanden van de ene naar de andere hard disk.

Dit werkt natuurlijk niet als je gebruik maakt van upgrade windows versies. Het gebruik van upgrade windows versies is in mijn ogen verkeerde zuinigheid. Koop gewoon volledige windows versies.

Nou en dan heb je weer een prima functionerende computer.