De computer wil niet meer opstarten, hoe moet ik dit oplossen?

Ik heb net op onze computer Ubuntu geïnstalleerd op een USB-stick. Het duurde een half uurtje en alles verliep vlekkeloos.

Dan word er gezegt dat ik het systeem opnieuw op moet starten. Nu doe ik dit maar krijg ik continu een melding
GRUB Stage 1.5 Loading...
error 21 en soms 25.

Ik krijg alleen maar de bootable cd van Ubuntu opgestart, niet van de USB-stick en Vista 64x die op de harde schijf staat ook niet.

Wat moet ik doen om hem weer normaal op te laten starten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je voor dit soort specifieke vragen veel beter af bent op een speciaal forum voor Ubuntu support.

Antwoorden (4)

opnieuw beginnen met formatteren en dan alles opnieuw instaleren bij voorkeur met het oude besturingssysteemwat er op stond voordat je begon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe? De enigste optie die ik heb is om Ubuntu opnieuw te instaleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het goed is heb je een opstartschijf gemaakt voordat je begon,stop deze in het eerst bereikbare station Bijvoorbeeld A en dan zal de computer vanuit dat station opstarten.als dit station opgestart is kun je de harde schijf formatteren en alles opnieuw installeren.
Probeer eens met een Hiren's bootdisk of je het systeem kan starten?
Vandaar uit misschien een repair doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat in jouw bios soms nog dat je kan opstarten van een USB stick. Heb je dat veranderd kort geleden? terugzetten dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan je misschien wel verder helpen. heb je misschien een recovery disc bij de pc gekregen? zo ja gebruik die dan. die kan alles terug zetten zoals toen je voor het eerst de pc aanzette. en zo niet dan moet je jouw besturingssysteem opnieuw installeren. de meeste mensen gebruiken windows. je krijgd dan een oem versie mee met een schijf en een code (licensie) om het pruduct te activeren. als je die hebt dan moet je windows opnieuw installeren. als je een apple pc gebuikt dan kan ik je niet verder helpen. hopelijk lukt het. veel succes!