Wie weet hoe je Systeemherstel bij WindowXP werkend moet krijgen.

Op de computer van mijn man werkt systeemherstel niet helemaal. Welke vinkjes moeten we aanklikken.

Toegevoegd na 18 minuten:
het programma systeemherstel gaat niet terug naar een eerdere datum. Dus er is iets mis met het geheugen van het programma systeemherstel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat systeem herstel wel aan?
Vaak wordt om een pc wat sneller te maken deze uitgezet omdat het nogal wat geheugen scheelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht hij uitstaan zet hem dan aan.
Zie de link hoe het gaat
http://www.windows-help-central.com/windows-xp-systeemherstel.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, we hebben hem weer aangezet. Maar nu gaat ie niet verder terug dan vandaag. Je weet wel die kalender die je dan krijgt. En we wilden terug naar 27 febr.

Antwoorden (2)

In systeemherstel kan je terugkeren naar een bepaald moment. Kies hierbij een moment voor de oorzaak van je probleem, bijvoorbeeld de dag voor de installatie van een bepaald pakket. Daar na wijst het zich eigenlijk vanzelf. De persoonlijke data wordt niet aangepast, je brieven en foto's e.d. blijven dus bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk zo werkt het, maar dat wisten we al. Zo werkt het als het zou werken, maar het werkt niet. Dus in de installatie van systeemherstel zit een fout.
Het gaat niet terug naar vroegere data. Dus er is iets met het geheugen van het programma systeemherstel. Hoe dat te herstellen?
START>> UITVOEREN>> cmd

%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Nu moet Systeemherstel weer werken. Zo niet,dan kunt U nog (kort) het op de Pc geïnstaleerde Anti Virus uit kunnen zeten en het nog eens proberen.Vergeet dde Av sanner niet weer AAN te zetten !
Lukt dit óók niet,dan is de kans zeer groot,dat er een virus op de computer rondwaart of last heeft van malware.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik kom nog even terug op deze vraag,want er bestaat nog 'n mogelijkheid, namelijk op de volgende manier :

(XP WORT HERSTELD, ZONDER FORMATTEREN EN MET BEHOUD VAN ALLE PROGRAMMA'S EN DATA)

# Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd- of dvd-station en start de computer opnieuw op.
# Als het bericht 'Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten' wordt weergegeven, drukt u op een toets om de computer op te starten vanaf de cd met Windows XP.
# Het volgende bericht wordt weergegeven in het scherm Welkom bij Setup:
Dit gedeelte van Setup zorgt ervoor dat Microsoft Windows XP op deze computer kan worden uitgevoerd: Druk op ENTER als u Windows XP nu wilt installeren. Druk op R als u een Windows XP-installatie wilt herstellen of repareren met de herstelconsole. Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten zonder Windows XP te installeren.
# Druk op Enter om Windows XP te installeren. (hier dus nog niet op R)
# Druk in het scherm Gebruiksrechtovereenkomst van Windows XP op F8 om deze overeenkomst te accepteren.
# Controleer of uw huidige installatie van Windows XP is geselecteerd in het vak en druk op R om Windows XP te herstellen.
# Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm.
Nu is XP weer in goede doen !