Problemen bij windows update

Als ik mijn service pack wil upgraden krijg ik deze melding:
De installatie is mislukt.

Kan element niet vinden

En als ik dan op details druk krijg ik dit:

ERROR_NOT_FOUND(0x80070490)

Kan iemand me helpen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Windows 2000, Windows XP en Windows Server 2003

Dit probleem kunt systeembestanden controleren of de juiste versies van de systeembestanden aanwezig zijn. U doet dit als volgt:

Klik op Start, en klik vervolgens op Uitvoeren.
Type "cmd" in en druk op ENTER.

Type in het zwarte scherm "sfc /scannow" en druk op ENTER.

Opmerking: Als u gevraagd de CD van Windows XP, plaats de CD in het cd-rom-station.
Zodra Systeembestandscontrole is voltooid, probeert u updates opnieuw te installeren.

Toegevoegd na 50 seconden:
de sfc /scannow hoort ook voor vista te werken. Wel heb je waarschijnlijk de DVD nodig als hij erom vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo:

Als Windows Update-fout 80070490 wordt weergegeven, houdt dit in dat een bestand (CBS Manifest) dat nodig is om updates te installeren, is beschadigd.
Met het hulpprogramma System Update Readiness voor Windows kunnen bepaalde condities worden gecorrigeerd die leiden tot Windows Update-fout 80070490. Ga naar Wat is het System Update Readiness Tool? op de Windows-website.
Als met het hulpprogramma System Update Readiness het probleem niet kan worden gecorrigeerd, moet u Windows herstellen. Als u Windows herstelt, worden uw persoonlijke bestanden of de programma's die op uw computer zijn geïnstalleerd, niet beschadigd.
Als u het herstel eenmaal hebt voltooid, moet u Windows Update opnieuw uitvoeren om eventuele updates te installeren die niet op de installatie-dvd staan. U kunt Windows aan de hand van de volgende stappen herstellen:
Sluit alle programma's en start de computer opnieuw op.
Plaats de dvd van Windows in het schijfstation van de computer. Wacht totdat Setup is gestart. Als Setup niet automatisch wordt gestart, voert u de volgende stappen uit:
Klik op Start en typ Station:\setup.exe in het zoekvak, waarbij Station de letter is van het dvd-station van de computer (bijvoorbeeld D:\setup.exe).
Klik in de lijst Programma's op Setup.exe.
Klik op Nu Installeren.
Klik op De nieuwste updates voor de installatie van internet downloaden (aanbevolen).
Als u daarom wordt gevraagd, geeft u de productcode van Windows op.
Klik in het vensterWelk type installatie wilt u uitvoeren? op Upgraden.
Wanneer de installatie is voltooid, start u de computer opnieuw op en voert u Windows Update uit.

Windows Update solution center.

http://support.microsoft.com/ph/6527#tab0

Groet:Zoekertje