Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ik kom weer terug op mijn 'Administrator' Windows gebruikersaccount?

Zojuist heb ik geëxperimenteerd met gebruikersaccounts in Windows XP. Deze staat standaard op 'Administrator', dat wilde ik veranderen in 'Leon'. Dit lukte echter niet, dus een nieuwe aangemaakt onder deze naam.

Nu is echter in het opstartscherm van Windows de keuze voor 'Administrator' verdwenen. Ook in het configuratiescherm/ gebruikersaccounts is 'Administrator' verdwenen.

Wat nu, hoe kom ik weer terug op Administrator en nog vele malen belangrijker, kan ik terugkomen bij mijn documenten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Misschien via deze computer, gebruikers, administrator, documenten, en anders kan een expert op dat gebied het meestal wel doen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opstarten in veilige modus:
voordat windows opstart op F8 drukken.
Dan zie je administrator account weer verschijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou adviseren om bij ''zoeken'' in te typen: ''administrator account maken''. Bij mij heeft het zin gehad maar ik heb geen Windows XP, maar je kunt het in ieder geval proberen. Als je er echt niet uitkomt, kun je de helpdesk van Microsoft bellen! Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het eens via Start, rechtsklikken op Deze Computer, kies Beheren, Lokale gebruikers en groepen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat ook vaak helpt: Bureauaccessoires, Systeemwerkset, systeemherstel. Je krijgtr een kalender met vetgedrukte data. Kies een datum waarop alles nog goed was.
Deze truc helpt vaak wanneer een computer vandaag problemen heeft maar het gisteren nog deed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op het inlogscherm twee keer achter elkaar ctrl alt delete geeft dan kun je de gebruikersnaam administrator ingeven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Dat is de oplossing inderdaad
Zo maakt u de Administrator account actief:

Start
Uitvoeren
CMD druk op Enter
In de Dos Prompt typt U nu exact het volgende:

net user administrator /active:yes


Start de pc opnieuw op. De administrator account is zichtbaar !


Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
start - uitvoeren (run in het engels).
vervolgens krijg je een scherm te zien waarin je iets kan invoeren, vul hier in:
control userpasswords2
druk vervolgens op enter of ok.
je krijgt een overzicht van alle accounts op de computer te zien en bijbehorende instellingen.

een andere optie is bij het keuze menu van de accounts ctrl-alt-del in de drukken (2 maal).
vervolgens voer je handmatig Administrator in (met hoofdletter) en log je in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding