Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kan geen geluidsvolume op de laptop niet meer aanpassen

Er verschijnt normaal gesproken een luidspreker aan rechterkant van de taakbalk. Maar bij mij zie je die niet meer... er ik kan het geluid ook niet meer veranderen door een toets (Fn + F10/F11). Ik ga dan naar: Configuratiescherm > Alle Configuratiescherm-onderdelen > Systeemvak > pictogrammen > Systeempictogrammen, maar dat werkt ook niet. Ik kan het niet meer inschakelen. Hoe kan ik dan het weer recht zetten?
(ik heb trouwens een Asus, windows 7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
20.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hallo

Ik heb 2 opties voor U :

Start>instellingen>configuratiescherm>geluiden en multimedia.
Hier een vinkje neerzetten bij "volume regelingen weergeven op de taakbalk".

Verder kunt U met de rechtermuisknop OP de klok clicken>> eigenschappen kiezen>>Het scroll menu nemen:

kiezen voor "Volume Ingeschakeld" >> OK

In dit scherm kunt U vervolgens - mocht het voorgaande NIET lukken nog Clicken op "Het standaardgedrag van de pictogrammen herstellen "

U kunt mocht dit nog niet werken proberen door Windows7
te "foppen" en bij Uw Apparaatbeheer de geluidskaart verwijderen.
U krijgt dan vast een dialoogschermpje met de vraag of U daar zeker van bent..beantwoord deze met Ja of OK
( Uiteraard is de geluidskaart niet fysiek verwijdert,zodat U de vorige handeling weer ongedaan kunt maken,later)

tart d laptop opnieuw op en hopelijk wordt door Windows "nieuwe hardware" herkend en installeert het overnieuw. Mogelijk krijgt U dan het icoontje weer terug.

Groet:Zoekertje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding