Wat is en kan Windows CE precies?

Word dat veel gebruikt in Nederland en werkt het ook goed? Ik dacht dat het een besturingssysteem voor op een mini laptop is klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (4)

Klopt, het is een besturingssysteem voor kleine computers; het draait tegenwoordig niet meer onder de naam Win CE maar heet nu Windows Mobile. Je vindt het o.a. in navigatiesystemen zoals de Tomtom.
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens informatie die ik heb, draait TomTom op Linux!
Ze hebben zelfs mot gehad met M$
Pieter2011
13 jaar geleden
Oepsss... dan staat het verkeerd in Wikipedia.
Windows CE (soms afgekort als WinCE) is een variant van Microsoft's besturingssysteem Windows en wordt gebruikt in kleine computers zoals Sega Dreamcast, handhelds zoals de Pocket PC, Smartphone, GPS-systemen en embedded systems. Dit omdat deze versie van Windows relatief lage systeemeisen vergt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt ook gebruikt in de OV chipkaart paaltjes. En het is een hele lichte vorm van andere Windows besturingsysteemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bpaf wat jij zegt ;)
Windows CE word vaak gebruikt op computers met niet zoveel geheugen en schijfruimte!
Je kunt het dus gebruiken op je windows phone en je PDA!