Locatie bepaling iPodTouch 3G

Een tijdje geleden zat ik op de fiets en was ik de weg kwijt dus ik zocht naar draadloos internet (Wi-Fi) en vond dat en dankzij de Maps op mijn iPod vond ik zo weer de weg dus ik begin weer te fietsen met mijn iPod in mijn hand en ver buiten het bereik van enig draadloos internet zie ik de locatie op mijn iPod nog steeds veranderen ik heb zelfs nog uitgebreid gekeken of ik verbinding had maar nee dus mijn vraag is.
Kan mijn iPod zonder internet via een satelliet mijn locatie bepalen en wat zij de beperkingen hiervan.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee je ipod kan niet zonder internet je locatie bepalen,
Wel is het mogelijk dat die vaak een ander draadloos internet signal oppaakt wat jij niet weet.
Dit kan bv ook beveiligd zijn en word soms toch voor iets als dit gebruikt.

Probeer maar voor de gein zonder wifi, hiermee bedoel ik dus echt naar instellingen gaan en wifi uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De iPod touch kan via Google maps zien welke hotspots er zijn als Google voor streetview heeft rondgereden. Op basis van de ontvangen ssids die zijn opgepikt voor streetview kan de iPod ongeveer bepalen waar hij is.
Ik denk dat het niet goed werkt als je wlan uitzet of als streetview niet rondgereden heeft.
Ik vond het ook al vreemd dat mijn iPod precies weet waar ik ben zonder gps. Dus zoiets moet het zijn