Mijn computer start niet meer op. Hoe verder?

Het is een al wat oudere computer maar hij blijft vasthangen bij het zwarte scherm in begin en blijft bij USB Controllers staan. Wie weet een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Misschien probeert de computer op te starten vanaf een usb stick of cdtje. Probeer ff alles er uit te halen qua sticks cd's en probeer het nog eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druk bij het opstarten meermalen op F8, en kies voor veilige modus. Dan kun je hier kijken of je het probleem kunt oplossen, of kies voor het terugzetten van een eerdere configuratie van Windows, die nog wel werkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal ligt dit probleem in het geheugen. Probeer eens je geheugen er uit te halen en stop er eens een andere in en kijk eens of hij het dan wel doet. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staan er belangrijke bestanden op waarvan je geen backup hebt?

zo niet:
Het besturingssysteem er opnieuw opzetten.

Zo wel:
Eerst bestanden veilig stellen (bijvoorbeeld door de harddisk aan een andere pc te koppelen)
Dan alsnog het besturingssysteem er opnieuw opzetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
natuurlijk kan je eerst bovenstaande antwoorden proberen, maar een verse installatie gaat meestal sneller omdat je veel mogelijke oorzaken tegelijk uitsluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt een hardware probleem?
ga in de bios en zet eerst alle niet noodzakelijke apparaten uit (usb bijv.), probeer opnieuw op te starten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als niets van voorgaande antwoorden helpt:
maak bij een vriend/vriendin een opstartdiskette
(wel even opletten dat je het voor het juiste besturingssysteem maakt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je per ongeluk iets verwijderd?kan een van de vele oorzaken zijn.
Anders even een windows opnieuw er op zetten.kijken of het probleem opgelost is zo niet.
Ander hdtje nemen