Dat hangt er van af wat voor applicaties zijn en of ze zaken op 'de achtergrond' doen.
Je kunt wel Word, Excel, PowerPoint, Notepad en nog een paar van die statische applicaties open hebben, maar die nemen gezamenlijk minder stroom dan als je p2p-software gebruikt en zaken aan 't up/downloaden bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja.

Meer applicaties betekend meer rekenwerk, dus moet je CPU meer doen en moet er meer worden bijgekoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten!
Kijk maar even in de bron.

Je ziet dat er meer stroom word verbruikt naarmate je meer applicaties open hebt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker... Als je gaat printen ook nog tegelijkertijd dan kost de printer ook stroom... Allemaal apparaten in je pc zitten ook meer te werken, dus de weerstand daalt en dus een grotere stroom zal lopen door intensiever gebruik van je pc...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer applicaties, hoe heter de CPU wordt.
Dus meer stroomverbruik..
En dan gaat de blower ook aan, kost ook weer stroom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij oude pc's met een oudere voeding maakt het toch niet uit? Daar kan zowel de fan als de voeding maar op een stand en dat is geloof ik maximaal. Dus dan zou het niet moeten uitmaken wat je gebruikt, alleen de CPU gaat dan omhoog dus is de pc trager.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op Windows draait en deze applicaties worden in het geheugen geladen, wel. Staan ze gewoon op de harde schijf maar worden ze niet aangeroepen, dan niet. Daarnaast hangt het er vanaf of er veel rekenwerk benodigd is en of het zwaar grafisch is.

Als je met Linux/Unix werkt en je gebruikt geen grafische omgeving, dan zal het weinig verschillen. Linux roept applicaties op wanneer ze nodig zijn. Er draait dus niets onnodig mee op de achtergrond in het geheugen (op wat enkele daemons na).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is afhankelijk van het soort applicatie. Als een applicatie veel resources gebruikt zoals processor, audio, video en harddisk dan zal dat meer energie vragen dan wanneer er alleen paint, kladblok etc wordt gestart.