Mijn computer is heel traag. MSN + Ares(Muziek) + Internet zorgt voor haperende muziek en een traag systeem. Net 3 maanden nieuw.

Acer Aspire 7530G
4.00 GB RAM
AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.00GHz
32 bits besturingssysteem
Vista

Ik heb Avast virusscanner laten scannen, had geen virus gevonden. HitmanPro vond alleen een tracking cookie. Is verwijderd. Defragmentatie had ook niet geholpen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (13)

Eerst maar eens een virusscanner eroverheen laten draaien (aanrader en gratis: www.avast.com)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ares is een downloadprogramma, dat kan zorgen voor een virus/spam/spyware en sowieso voor een tragere werking van je computer. Als je Ares af zet zal je computer het op een normale manier doen lijkt me. Enkel aanzetten als je daadwerkelijk iets aan het downloaden bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien een virus, spyware, o.i.d., controleer eens op virussen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan heb je waarschijnlijk last van spyware

onderstaande link helpt je er zo vanaf
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
www.hitmanpro.nl gratis en goed virus+spyware aanpakken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
defrag er over gooien
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koop norton 360 dat werkt echt
Alleen is niet gratis!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niks kopen, www.free.avg.com kan je goede virusscanner downloaden ;) niets mis mee. dagelijks updates perfect :) niet kopen in deze downloadable wereld.
heb ik ook eens last van gehad met vista, heb toen een driverupdate programma gedownload en alle nieuwste drivers geinstalleerd, en opgelost was het probleem ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Update je vista zodat het systeem zelf stabiel is. in het geval dat je veel programma's verijderd hebt en dergelijke raad ik je aan het gratis programma cc cleaner te gebruiken. ook kan het verwijderen van je tijdelijke windows files verwijderen erg veel schelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mocht je je computer gratis willen doorlichten door allerlei software: virusscanner, spywarescanner, defrag etc ga dan naar onderstaande en veilige link
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sluit alle programma's (ook de internet browser) af en kijk welke processen (programma's) allemaal actief zijn op je pc.
Je kunt hiervoor "taak beheer" gebruiken, beter is de process exporer.
Deze geeft alle info over de lopende processen en hoeveel ze van de pc vergen.
Ga na wat deze processen doen en of ze echt nodig zijn voor de werking van de pc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als muziek haperde dat geeft dat vaak aan dat de CPU overbelast elke mp3 moet door de CPU encoden worden, mij lijkt het dat je of veel spyware hebt of een zombie pc bent.

Dit kan je controleren door de pc van de internet verbinding te halen gewoon stekker er even uit en kijk dan hoe de pc zich gedraagt.

Doet de computer dan normaal, dan is het vrij zeker dat je geïnfecteerd bent.

Beste wat je hier tegen kan doen is natuurlijke een virusscanner installeren, je kan ook SDFIX of smitfraudfix laten zoeken let op dit moet in veilige modus.

http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic131299.html

http://siri.geekstogo.com/SmitfraudFix.php
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb dezelfde soort problemen gehad met Acer travelmate laptop omdat deze bij de installatie helemaal vol gepropt wordt met allerlei Acer onzin programma's waar ik niet om gevraagd had.
Heb daarna een kale Vista installatie gedaan met geleende CD en nu werkt ie als een zonnetje!