Er zijn geen virussen die Mac kunnen aantasten..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt MacOS X niet vergelijken met Windows omdat het compleet anders is. De beveiliging is ongeveer hetzelfde niveau, maar omdat Windows meer gebruikt wordt, wordt er meer misbruik gemaakt van de beveiligingslekken.
Aan de andere kant draaien op Windows veel meer programma's, dus het is maar net wat je het meest nodig vind/hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is beter omdat :
- Geen virussen
-Het gebruik minder intern gehuegen, en minder processorgebruik.
-De beveiliging is anders geprogammeerd,je hoeft minder te bevestigen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De een is niet beter dan de ander. Windows wordt meer gebruikt en heeft ook een groter aanbod aan software. Mac daarentegen werkt sneller bij gelijke omstandigheden, kent geen virussen en is goed toegankelijk voor vreemde hardware.

Voor een ieder zullen dus de persoonlijke wensen de doorslag moeten geven.

Hardware matig zijn ze overigens redelijk vergelijkbaar qua betrouwbaarheid. Een Mac gaat niet veel later stuk dan een windows computer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mac is slechter qua gamen. Eigenlijk kan ik geen goeie toepassing vinden behalve grafische
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben recent overgestapt van windows naar mac omdat ik tegen de beperkingen aanliep van windows. Ik gebruik muziekprogramma's en ik ben zo verschrikkelijk tevreden met mijn mac dat ik helemaal om ben.
Sorry hoor maar er zijn wel degelijk virussen voor mac!
Dat nieuwste botnet virus is ALANG gemuteerd tot een Mac OS X virus en er zijn GENOEG Mac OS X systemen geïnfecteerd.
En Mac OS X is niet per se beter, het is anders.
Gamers zullen Mac OS X niet waarderen, net als mensen die Windows Server Edition draaien die zullen het bagger vinden. Maar mensen die veel van creatieve dingen (in de zin van muziek, fotos, films) vinden het weer beter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat Mac OS X simpel in het gebruik is voor iedereen. Vaak heb je bij Windows een computernerd nodig om het telaten beveiligen etc. Terwijl bij de Mac alles al in 1 zit.
Het jammere is dat veel programma's alleen op Windows werken maar je hebt genoeg Mac programma's tervervanging.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De al 20 jaar durende strijd tussen Windows en Mac.... moedeloosmakend.

Mac was oorspronkelijk voor grafici, Windows algemeen. Omdat er minder grafici zijn dan gewone mensen groeide Windows sneller dan Mac. Grafici zweren bij Mac en verafschuwen Windows, de rest van de wereld verafschuwt Windows ook, maar bij gebrek aan beter blijven ze het gebruiken omdat ze Mac niet begrijpen.

Mac heeft vanaf het begin een andere structuur qua processors, kaarten en geheugen en verdomde het zich aan te passen aan Windows, al was het maar om geen CTRL knop toe te voegen. Tegelijkertijd werd Microsoft beschuldigd Windows te hebben gejat van Mac, maar heel feitelijk komt het hele windows verhaal eigenlijk van Xerox en hebben zowel Mac als Windows een behoorlijk pak boter op hun hoofd.

Ergo: Mac beter voor grafici omdat er meer software voor beschikbaar is, Windows voor de rest die geen kaas gegeten heeft van design.

Ik ben dus een Windows gebruiker met een Mac:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ken genoeg crashende mac systemen. (dus niet beter)
Mac is veel simpeler in elkaar gezet dan windows. (dus niet beter)
Eigenlijk kun je deze 2 niet met elkaar vergelijken. dat is appels met peren vergelijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is net zoiets als de vraag wat is beter een auto of een motor?

Beide hebben voor en nadelen.

Persoonlijk heb ik liever een systeem dat breed compatibel is met andere soft en hardware.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
OSX is niet beter dan Windows, maar is wel (veel) meer op gebruik en minder op beheer gericht. Windows kent heel veel beheersoftware (uninstall, register, antivirus, defrag, anti-spyware enz. enz).
OSX blijft zonder (technisch-)beheer schoon, licht, soepel en krachtig terwijl Windows ieder (half) jaar een herinstallatie kan gebruiken (of je moet een halve systeembeheerder zijn).
Daarom is -naar mijn mening- OSX meer geschikt voor de functionele gebruiker.
Voor bedrijven is Windows "beter" omdat grote bedrijfsapplicaties vrijwel altijd voor Windows zijn geschreven.
Voor gamers is OSX ongeschikt; OSX-spellen zijn enorm in de minderheid.
Dat OSX alleen voor grafische toepassingen geschikt zou zijn is onzin en gebaseerd op ‘oude beeldvorming’.
Mijn mening:
Voor de thuisgebruiker (niet gamers) is OSX oprecht beter dan Windows. Vrijwel alle benodigde software zit ofwel standaard in OSX of is (tegen gunstige prijzen!) zeer goed te verkrijgen. En nee, ik ben geen traditionele Apple-maniac, maar sinds ik het ‘eens probeerde’, wil ik niet meer terug. Ik voel me weer gebruiker ipv systeembeheerder!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan niet zeggen van Mac OSX is beter dan Windows want dat is waanzin.
Dit is persoonsgebonden maar je kan zeggen dat als je een designer bent het beste een Mac kan kiezen dit omdat Leopard en de betreffende Mac design software zeer makkelijk in gebruik is.
Als je veel tekstverwerkt of gamed is het kiezen van Windows een betere keuze.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je deze vraag wilt beantwoorden, moet je eerst het concept "beter" defineren. Wanneer is een OS beter dan het ander? Als het sneller werkt in vergelijkbare situaties? Als het minder virussen kent?

Je kunt niet zeggen dat OS X beter is dan Windows, en vice versa. Zoals eerder is aangegeven betreft het een persoonlijke keuze.

Ik heb op de 1e pagina een paar antwoorden gelezen waarin men beweert dat OS X geen virussen zou kennen: onzin. Er zijn wel degelijk virussen voor OS X, alleen minder. Dat komt omdat het percentage OS x gebruikers aanzienlijk is dan het aantal Windows gebruikers, dus waarom zou je als virusmaker dan viri voor OS X uitbrengen?

OS X ziet er misschien wat gelikter uit dan Windows, maar Microsoft is bezig met een behoorlijke inhaalslag (kijk maar naar hun eerste poging, Vista, en de volgende, Windows 7).

Uiteindelijk kom je dan tot de conclusie dat OS X in zijn algemeenheid niet beter is dan Windows, en andersom ook niet. Het zijn verschillende besturingssystemen, met verschillende doelgroepen, met verschillende eigenschappen, verschillende positieve punten, en verschillende negatieve punten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Windows is oorspronkelijk gemaakt en ontworpen door ICT-ers, en dat is daarna zo gebleven.

Mac OS X is gemaakt met niet-ICT-ers in het achterhoofd. Het is mooi om te zien, het doet precies wat een gewoon mens verwacht dat het doet.

De tijd dat je bezig bent om 'de boel aan de gang' te houden is bij een windows pc ik schat 10-15% van al je tijd
Bij OSX nadert dat tot nul.

De Windows-ontwerpers hebben wel manmoedige pogingen gedaan om de successen van OS X ook in te voeren (dat is het voordeel van concurrentie) maar het blijven ICT-ers die niet helemaal begrijpen hoe 'normale' mensen denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik werk zelf op een iMac of Macbook en zal nooit meer terug gaan naar windows!

Dit zegt natuurlijk niet dat Windows een slecht besturingssysteem is, maar het voldoet niet aan de eisen die ik stel.

De manier waarop Mac met het geheugen omgaat is veel efficienter dan Windows, grafische vormgeving etc. is daarom sneller.

Wat betreft games, gamen op een Mac kan prima, maar omdat er nog niet zoveel games uitzijn voor Mac wordt dit vaak als grootste nadeel gezien. (EA games maakt al zijn games compatible met OSX)

En die virussen, ik denk dat dat een kwestie van tijd is. De grote meerderheid van de wereld werkt op dit moment met een Mac, dus het is nogal inefficient om daar een virus voor te schrijven. Op het moment dat veel meer mensen met Mac werken, zullen ook hiervoor virussen uitkomen.

Nogmaals, welke OS beter is hangt af van de eisen die je eraan stelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het juiste antwoord bestaat niet, want dit is nou eenmaal niet zo.