Hoe kan ik een USB-stick automatisch laten starten in Windows 7 op het moment dat ik hem aansluit?

De autorun.inf heeft geen enkele nut en toch wil ik graag dat hij dingen doet als ik hem aansluit.
Die beveiliging in Windows 7 hoeft van mij niet en ik weet welke apparatuur er aangesloten wordt op mijn eigen computer.

Toegevoegd na 2 uur:
Volgens deze autorun.inf bestand:

[autorun]
label=USB GD_PROGRAMS
OPEN=Programs\PStart\PStart.exe
ICON=Other\Icons\Icon.ico
ACTION = Startup USB GD_PROGRAMS
shell\00=0. PStart
shell\00\command=Programs\PStart\PStart.exe
shell\01=1. Eject USB
shell\01\command=Programs\Tools\EjectUSB\EjectUSB.exe

Dus met een auto opstart, een drive icoon en twee menu items voor de drive.

Dit werkt prima onder Windows XP, maar niet onder Windows 7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkt het niet bij Control Panel\All Control Panel Items\AutoPlay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, daar kan je wel aangeven dat je een keuze wilt hebben, maar er komen geen keuze-items vanuit het autorun.inf bestand.

Antwoorden (2)

Heel nuttige vraag!
Zo doet u het:

http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/Techniek/usbstickbooten.aspx#4

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.mojopac.com/download.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil geen boot-usbstick maken. Maar een autorun. Dus niet de computer opstarten, maar de autorun.inf bestand op die usb-stick starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een nutteloos antwoord! ik geef je nog net geen min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke link, maar ook helemaal misgeslagen, want ik heb Windows 7 (64 bits), zie de vraag.
Bovendien is dit wel wat ik altijd al gebruik, namelijk een stick vol portable programs en ik heb altijd mijn eigen volledige omgeving mee.
Ook eenvoudig als je je computer opnieuw moet instellen, gewoon even kopiëren en klaar.
Dat kun je als volgt doen:

- Steek je USB in de USB poort
(je krijgt de melding 'Automatisch Afspelen')
- Vink 'Deze optie altijd voor '...' gebruiken' aan
- Klik vervolgens op 'Map en bestanden weergeven'

Je USB wordt voortaan geopend zonder dat je een melding krijgt.

Toegevoegd na 3 uur:
Misschien heb je wat aan de volgende bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas ik wil geen map hiervoor openen. Maar iets anders. Tenzij je een snelkoppeling kunt maken welke relatief is en niet absoluut met een drive letter, want die kan veranderen. Ook wil ik het universeel en niet op een vaste drive afhankelijkheid.