Hoe kan ik in Windows 7, als ik een USB stick aansluit voorkomen dat hij dit scherm weergeeft (zie afbeelding)?

Het gebeurt elke keer als ik een USB-stick/hdd aansluit.
Een de USB eerst laten uitwerpen door Windows lukt maar zelden tot nooit. Dus haal ik hem er maar gewoon direct uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Laat je USB gewoon gecontroleerd en hersteld worden.
Als je de USB een volgende keer weer niet kan verwijderen, omdat je een melding krijgt dat het volume bezig is (?), moet je eens in taakbeheer kijken.
(rechtermuis knop op de taakbalk --> taakbeheer).
Zie je daar het process staan dat je daarvoor hebt gedraaid op de computer, beëindig deze dan.

Wil dat niet helpen, dan kun je altijd nog jezelf afmelden.
Hierbij doet de computer het werk voor je en beeïndigt alle lopende processen op de computer, inclusief die op je USB!

Hopenlijk is hiermee het probleem verholpen.
Merry X-mas!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zoek een blijvende oplossing. In het begin heb ik wel die controle laten uitvoeren. Maar hij komt steeds terug, ook als de computer net is opgestart! En ook als ik de 'hardware' netjes heb laten ontkoppelen/uitwerpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is er iets corrupt op je USB of er wordt een bestand 'vermist'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dan is elke USB-stick corrupt, ook al heb ik hem net geformateerd en opnieuw bestanden erop geplaatst. Evenals elke USB-HDD.
In totaal zo een 6 stuks sticks/hdd's.
ja ik weet niet wat het is.
ik vind het al raar waarom windows uberhoud de stick wil controleren. de stick heeft niks met de computer te maken...
ik doe altijd doorgaan zonder controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zijn usbsticks en geheugenkaartjes ‘geoptimaliseerd voor snelle verwijdering’. Dit betekent dat Windows ervoor zorgt dat processen snel worden afgesloten, om zo de kans op dataverlies te verkleinen.

Om te kijken of bijv. je usbstick geoptimaliseerd is voor snelle verwijdering doe je het volgende:

1) Ga naar ‘deze computer’
2) Rechtermuisklik op de usbstick
3) Klik ‘eigenschappen’
4) Klik tabblad ‘Hardware’
5) Kies je memorystick uit de lijst die je ziet en druk op ‘eigenschappen’
6) Klik op het 2e tabblad van links, en je ziet of je usbstick of andere hardware geoptimaliseerd i
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij staat op snel verwijderen ingesteld (standaardinstelling).