Windows. Dat is de onvoltooide versie van Mac. Mac is verder ontwikkeld en is dus ook later op de markt gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grafische besturingssysteem van de Mac was er eerder dan Windows. In de onderstaande link vind je de hele geschiedenis van de GUI (graphical user interface) en lees je dat Mac er in 1983 al mee op de markt kwam, en Microsoft pas in 1985.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je in plaats van Windows niet DOS ?
Apple was de eerste met een gebruiksvriendelijke besturing, pas toen later Windows op de markt kwam als besturing voor de dos machines wer de thuis pc een grote hit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mac was er eerder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zover ik weet heeft bill gates het windows concept afgekeken van steve jobs.
Er is een gedramatiseerde versie van deze geschiedeis te vinden als speelfilm. "the pirates of silicon valley"
De macintosh was de eerste computer met een grafische interface