mijn comp is traag wat kan ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe kopen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha,. of uitzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Start> (in zoekvenster)msconfig>opstarten>(vink programmas aan die niet mee hoeven op te starten>
bevestigen en computer opnieuw opstarten. Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>schijfopruiming
(ook herstelpunten muv de laatste) Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>schijf-
defragmentatie (evt meerdere partities) Met betrekking tot zoekmachines kunt u de browsegeschiedenis laten wissen na gebruik. U kunt het werkgeheugen vergroten door een groter
geheugen te kopen of door een daarvoor geschikte usb-
stick te kopen. (versneller) Met msconfig kunt u ook instellingen veranderen hoe
u de computer op laat starten, de hele kerstboom of
enkel de benodigde onderdelen. Noteer vooraf de instellingen zoals u die aantrof.
Ging er iets mis, dan kunt u systeemherstel gebruiken.
Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>
systeemherstel. Nb: Overbeveiliging dmv antispyware, virusscanners,
verouderde drivers, registerfouten maken de
computer ook trager. Het is ook aan te bevelen om geen ,,buttons,, in de werkbalk te hebben die een stuk of 6 site,s opstarten.
(is wel gemakkelijk ipv telkens invoeren) Met deze gegevens uit de losse pols komt u al een heel eind.

Antwoorden (4)

Dat kan een aantal redenen hebben:
- Omdat het een trage PC is.
- Omdat er veel software tegelijkertijd op loopt.
- Omdat je een virusbesmetting hebt.
- Omdat je schijf bijna vol is.
- Omdat ie zich niet lekker voelt (te heet, of zo)
Ook combinaties van bovenstaande oorzaken zijn mogelijk

Toegevoegd na 4 uur:
Lees eens het volgende artikel:
http://hoedoejedat.be/software-algemeen/waarom-wordt-een-besturingssysteem-trager-na-veel-gebruik#more-486
13 jaar geleden
Je moet hem eens schoonmaken. Onnodige bestanden, cookies, bestanden die je niet meer gebruikt, clones, enz
allemaal na een uitgebreide scan verwijderen. Daarna defragmenteren. Je kunt ook een externe harddisk kopen en hierop een hoop dat je bewaren wilt opzetten. Of geheugensticks kopen om afbeeldingen ed op te zetten.
13 jaar geleden
Start> (in zoekvenster)msconfig>opstarten>(vink programmas aan die niet mee hoeven op te starten>
bevestigen en computer opnieuw opstarten.

Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>schijfopruiming
(ook herstelpunten muv de laatste)

Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>schijf-
defragmentatie (evt meerdere partities)

Met betrekking tot zoekmachines kunt u de browsegeschiedenis laten wissen na gebruik.

U kunt het werkgeheugen vergroten door een groter
geheugen te kopen of door een daarvoor geschikte usb-
stick te kopen. (versneller)

Met msconfig kunt u ook instellingen veranderen hoe
u de computer op laat starten, de hele kerstboom of
enkel de benodigde onderdelen.

Noteer vooraf de instellingen zoals u die aantrof.
Ging er iets mis, dan kunt u systeemherstel gebruiken.
Start>bureauaccessoires>systeemwerkset>
systeemherstel.

Nb: Overbeveiliging dmv antispyware, virusscanners,
verouderde drivers, registerfouten maken de
computer ook trager.

Het is ook aan te bevelen om geen ,,buttons,, in de werkbalk te hebben die een stuk of 6 site,s opstarten.
(is wel gemakkelijk ipv telkens invoeren)

Met deze gegevens uit de losse pols komt u al een heel eind.
Ervaringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik regelmatig het programma CC-cleaner.
Gratis te downloaden. (www.piriform.com/ccleaner/download)
Cleaner en register draaien en de zaak loopt weer op rolletjes. Wel eventuele wachtwoorden veiligstellen. In ieder geval aanvinken dat die moeten blijven staan.