Ik wil een bewerking uitvoeren in regedit. Maar ik kan geen back-up maken van mijn registers, omdat bij mij systeemherstel niet meer werkt?

Ik heb windows XP home edition. Ik wil via regedit naar bewerken gaan en dan naar zoeken. Maar moet ik dan een bewerking uitvoeren of kan ik gewoon terug naar het begin van regedit? Met andere woorden;kom ik niet vast te zitten? Ik moet dit zeker weten;anders heb ik een heel groot probleem!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou als ik jou was, eerst het systeemherstel weer aan de praat zien te krijgen. Met wat zoeken, vond ik het volgende:

Start->Uitvoeren->type hier c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...

Je bent na herinstallatie wel alle eerder gemaakte herstelpunten kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt sowieso eerst een backup maken van je registry vanuit Regedit. Via Bestand, exporteren.
Ik hoop niet dat je die backup nodig gaat hebben, want het terugzetten is een vervelend karweitje, maar het kan wel.
escape
13 jaar geleden
Als je niet bekend bent met hetgeen je doet, dus in jou geval Regedit. Dan zou je dit niet moeten doen.
Natuurlijk kan je backups maken, eventueel met andere tools zoals DriveImage XML.

Wat wil je aanpassen? Configuratie van software programma's is nooit zo een probleem. Maar van drivers of hardware, zou ik het laten. Tegenwoordig is het niet meer zo nodig om in Regedit te gaan zitten. Het is al een tijd geleden dat ik het nodig had. Meestal heeft een programma gewoon instellingen die je kunt aanpassen.