Waarom geven mensen om hun liefde te tonen elkaar rode rozen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Het beste antwoord

Misschien wel omdat rozen bloemen zijn die onderhoud vergen, net als de liefde!! Je moet snoeien, bemesten, en ze hebben veel water nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Rode Rozen heeft niets met LIEFDE te maken, zelfs niet symbolisch...

Maar als je een rode rozen krijgt, moet je het spel wel meespelen, dan moet je lachen en meedoen aan de leugen...

Het GEBAAR van rode rozen geven, dat heeft wel met liefde te maken, maar dat geldt dan weer voor elke bloem en elk voorwerp...

De connectie rode roos en liefde is bedacht door een slimme reclamejongen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rood staat natuurlijk voor de kleur liefde. Er zijn diverse verhalen en betekenissen gegeven aan de kleur rood van de roos:

Uit de tijd van de Romeinen is het verhaal, dat Cupio de god van de liefde en zoon van Venus, per ongeluk een glas rode wijn omgooide van Bacchus, de god van de wijn. Op de plas van de wijn groeide een rozenstruik.
Ook Venus (de godin van de liefde) en Adonis staan centraal in de legenden omwille van de rode roos. Zij hielden heel veel van elkaar, de god Mars was het daar niet mee eens en wilde Adonis vermoorden. Venus probeerde dit te voorkomen, maar zij gleed uit en viel in een rozenperk. Hiermee verwonde ze haar benen en uit het bloed dat zich op haar benen vormde groeiden de rode rozen.
Bijbels gezien heeft de rode roos ook een betekenis. De witte roos uit de tin van Eden, die Eva volgens de legende na de zondeval meenam, verkleurde naar rood. Rood, de kleur van de begeerte en het bloed van menstruatie en geboorte. Uit het paradijs gedreven werden ze zelfbewust en sterfelijk, daardoor werd de rode roos ook een symbool voor de sterfelijkheid en de liefde.
Afrodite, de dochter van de god Zeus, was godin van de vruchtbaarheid, liefde en eeuwige schoonheid. Ze was zó mooi dat de mensen en goden haar niet konden weerstaan. Botticelli heeft haar op een bijzondere manier op zijn wereldberoemde schilderij geschilderd. Hij laat rozen in een zwerm om Afrodite heen dwarrelen, en de rozen betekenen hier zuivere, onschuldige liefde.
De oude Perzen hebben een verhaal waarin een nachtegaal verliefd wordt op een witte roos. Toen hij hoorde dat Allah de roos de bloem der bloemen noemde, vloog hij op de roos af, omhelsde haar en werd door de doornen geprikt. Uit de bloeddruppels van de vogel groeiden rode rozen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Betekenis hoeveelheid rozen

* 1 roos; I still love you
* 12 rozen; Dankbaarheid
* 25 rozen; Gefeliciteerd
* 50 rozen; Onvoorwaardelijke liefde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is vrij simpel uit te leggen.
achter iedere bloem en bloemkleur zit een betekenis. Bij liefde hoort nu eenmaal een rode roos. Dit is er ooit ingekomen wellicht mede door commerecie, maarja verschillende dranken passen ook bij een gelegenheid zo is dat met bloemen ook.

www.regiobloemist.nl/Tips/Meaning
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens met het vorige antwoord. Vanwege de taal der bloemen dus...

http://members.chello.nl/~jdeboer1/boldootkaarten/29roode-roos.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat rode roos toont liefde, romantiek, passie en respect.