Toen het koningshuis ontstond was de koning altijd de baas, een koningin als staatshoofd zoals we nu hebben kon niet. Daarna is het woord ingeburgerd en zijn mensen eraan gewend geraakt, en dan veranderd iets niet zo snel meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een samenstelling wordt bij een beroep bijna altijd van de mannelijke vorm uitgegaan, bv. conducteursfluitje (ook al is het een conductrice), leraarsalaris (ook al is het een lerares) en topmanbonus (ook al gaat het om een topvrouw).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het refereert aan de functie 'koning', als staatshoofd van Nederland. Officieel is Beatrix dan ook 'koning der Nederlanden' (als functie dus), als persoon noemen we haar de koningin. En omdat het dus over het hele koningshuis gaat en niet alleen de persoon beatrix is het dus zoals het is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom noemen we het niet: het weggegooidgeldhuis
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
thats like ur opinion man
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en trouwens was het niet eens grappig bedoeld maar dat terzijde
Omdat we met deze naam allemaal weten wat we bedoelen.
Bovendien als we het in het "koninginnetijdperk" veranderd zouden hebben, moeten we het weer gaan veranderen op het moment dat Willem Alexander koning wordt. En zo blijven we aan de gang.